fredag 11 april 2014

Första HALVMILEN avklarad!

Alltså det finns för och nackdelar med att vara hemma och ha all tid i världen... En fördel är att när man får ett träningskort av sin syster yster så har man tid att använda det, man får en rutin om att varje fredag träffar man sina brudar på gymmet och kör igenom kroppen och knoppen... Sen får man jobb och då ruckas denna rutin, något som jag inte skulle byta för allt i världen men... Kroppen då?!
Att sluta träna (ja jag har ju bara hållit i sedan årsskiftet) och samtidigt lägga om kosten och fullständigt mula munnen full med kolhydrater är INTE bra för vikten...
Därför passade jag på att på en ledig dag som igår åka iväg på gymmet, full av adrenalin och vilja att nu jäklar ska jag blåsa ur kroppen på RIKTIGT! Smärta, jag vill känna smärta!!!! Det är ju ändå bara vekhet som lämnar kroppen har det sagts till mig gång på gång...

På gymmet var jag nästan ensam, började som vanligt med uppvärmning och gick sedan över till att köra extra tungt de maskiner som jag gillar och sen skulle jag "bara" avsluta med 20 minuters lugn jobb på löpbandet... Ja men så har jag ju hittat världens bästa radiostation och kan ju under inga omständigheter sluta springa om det är en bra låt... Det var bra låtar i en TIMME och jag kom hela 5 KM!!!!! Stort i min värld, ont i dag dock...
Satan i gatan så slut jag var i går em och kvällen också för den delen... Ville få sova, somna tidigt men blev kvar på FB chatten till midnatt... Inte bra Mimmi, inte bra...
Sååå idag har jag gjort allt för att få igång mina ömma ben... Jag har tagit min vanliga tur med Doris, jag har varit iväg med mina bäjbs på gymmet och kört igenom kroppen igen, inte lika hårt dock... Och vet ni?! Det känns verkligen mycket bättre nu. Fråga mig imorgon... ;)


Foto: Privat 2014-04-10

Inga kommentarer: