söndag 6 april 2014

Musik är bra för hjärtat!

Vad vore livet utan musik? Jag kan inte gå en dag utan att lyssna på musik. Jag lyssnar när jag är ute med Doris, när jag kör bil, oftast när jag väcker kidsen har jag lugn musik i bakgrunden. Musiken hjälper till när man har mycket att tänka på. När det är för många bollar som snurrar och återigen finner jag mig framför datorn och underbara YouTube.... Egentligen är det farligt för man blir verkligen sittandes i timmar... Minnen dyker upp med gammal musik, förvåning och glädje när man hittar nya artister och låtar.

Jag har nämnt det tidigare men säger det igen... Texten... Texten kan få mig att le varmt samtidigt som de kan få tårarna att rinna... I helgen har kidsen varit hos sin far och jag har spenderat mycket tid till just musik bara för att jag kan.
Mycket latino har det blivit i helgen men nu på söndagskvällen har jag lyssnat en del på denna man:
Billy Currington blev jag "kär" i för något år sedan och jag vill minnas att jag basunerade ut det här på bloggen... Vilken röst va?!

Men kolla in videon på denna... Ytterligare en fantastisk röst!



Ny artist för mig men värd att lyssna på!

Inga kommentarer: