söndag 15 juni 2014

F1

I fredags såg jag en dokumentär hemma hos min vän Johnny, vi delar samma intresse, intresset för Formel 1. Denna gång var det en dokumentär om vad som hände med Niki Lauda och hans olycka som nästan kostade honom livet och lämnade en sargad och ärrad kropp efter sig... Skit bra dokumentär och jag kan under inga omständigheter förstå hur man INTE kan tycka om F1...
Sååå därför gick lördagskvällen i samma tema och jag såg denna film som egentligen bara var en filmatisering av dokumentären...

Filmen var riktigt bra! Tror jag ska se den igen om jag har tiden till det faktiskt.
Hade diskussionen med en annan vän för ett tag sedan där han menade på att det här med att kolla på bilar som bara åker runt runt runt på en bana, hur kul kan det vara liksom... Ååååkääääjjj!!!
Under det racet som jag då satt och såg på var det flera olika typer av krascher, bilar som gick sönder, snudd på kollision i depåområdet och en av toppförarna fick skräp i ett öga och hade svårt att se.... Ehhh "bara runt runt runt på en bana" I think NOT!

Nej det här med F1 har följt med mig sedan 1996-1997 någonting och jag hade mellan 97- 2004 missat typ två starter (råkade föda barn då)... Minns hur jag satt i väntrummet på BB och hade värsta värkarna, snodde fjärrkontrollen och tvingade samtliga att se på F1... Alltså så här då: När det kommer till F1 så vill jag se det, gärna ostört och HELA racet på en gång och lägg till ett hormonpåslag utan dess like samt ett värkarbete som får kroppen att vilja dela på sig på mitten så kan jag säga att INGEN tordes ens fråga om att byta kanal...
Efter att Sonen föddes har jag missat himla mycket av F1 cirkusen, något som stundtals kan störa mig ordentligt, jag har ingen koll på vilka förare som kör för vilka stall. Jag har ingen koll på dom nya bestämmelserna eller vad som har försvunnit eller kommit till... Jag har inte ens koll på hur förarnas hjälmar ser ut.... Dåligt jag vet... Men jag har än inte missat ett enda race detta år! OCH jag njuter när jag tittar, lyssnar och känner in!

Så är det, alla är inte som alla andra och tur är väl det... Önskar lite att det var ett race idag, barnfri och dåligt väder... Men men... Det är 7 dagar kvar till nästa och jag längtar!

Inga kommentarer: