onsdag 18 juni 2014

När allt känns som mörkast... vänder det plötsligt...

Jag tänker inte sticka under stolen med att helgen som gått har varit enkel, nej det har den inte... Jag har gått omkring och "vaggat", väntat och varit på väg att ge upp hoppet helt flera gånger... Livet är inte så jäkla lattjo hela tiden... Igår kom kulmen, jag ringde min kära mor och mådde så där pyton! Tårarna rinner, paniken kryper i kroppen och jag vill bara skrika högt: "VARFÖR I H-VETE HÄNDER DET INGET"...
Samtidigt som jag pratar med henne går jag in på min annons på Blocket för att tala om att det är över 250 personer som har kollat på annonsen och jag har fått 3 mail... ???
3 mail? Nej mig veterligen har jag fått 2 mail... Jaha nu har till och med Blocket f*ckat ur... Men det är väl bäst att kolla mailen just in case liksom...
Och tro på tusan, där har det minsann kommit ett fint litet mail... "Ang. Söker bostad i..."

Snabbt som attans torkade jag tårarna, sa hejdåhejdåhejdå till mamma och ringde upp numret som stod på mailet... Och herre jisses! Tror minsann att jag nästan kan påstå att jag har blivit med lägenhet... Men bara nästan, den ska kollas på först och säkert ska det skrivas ngt hyresavtal eller nått! Satan i gatan vad bra det kommer att bli!
Ringde tillbaka till mamma och förklarade vad som hade hänt och sagts! Snacka om skillnad!
Sen när det är dags för att sova är Sonen så där febervarm och det sista han sa innan han somnade var att han hade lite lite ont i halsen... Vajjert!
Han har sovit oroligt hela natten, pratat jätte mycket i sömnen och snarkat. Herre gud vad pojken kan snarka när han är täppt i näsan... Om jag har sovit? Nej inte mycket! Sitter här nu kl 18:51 och är så trött så jag kan ramla av stolen...
Och det här med att vara hemma med barn som är tussig... Man har ju så stora planer på allt man ska hinna med... Jag skulle minsann hinna läsa lite idag, både i studiesyfte och skönlitteratur... Jag skulle kanske måla lite nu när jag tycker att det är så roligt. Baka dom där kakorna som jag inte hann med att baka i söndags... Tror ni jag har hunnit göra ngt av detta?! Nej men jag har hunnit laga frukost, lunch och middag... Tagit hand om disken lika många gånger som jag har lagat mat... Vänt upp och ner på tvätthögarna, både den rena och smutsiga högen... Hunnit sitta en stund framför datorn, det har jag iof då det började brinna i ett radhusområde i byn jag bor och där jag känner många som jag tycker mycket om...
Ja nej men lite så har väl dagen sett ut... Känns som att klockan är 23.10 typ...

Inga kommentarer: