söndag 28 mars 2010

Definitionen Vän/Vänner...

Just nu sitter jag och funderar på det här med definitionen av vänner...
Vad är en vän?
En vän för mig är någon som ställer upp, inte alltid självklart men som ändå ställer upp när det verkligen gäller oavsett vad. Kanske någon som man har i sin närhet eller i alla fall bara ett telefonsamtal bort...
Men hur ställer man sig till en person som jag skulle vilja kalla för min vän men som man inte har träffat sedan man var 15 år rent fysiskt, som man egentligen inte hade någon större kontakt med då man hade möjligheten till det, men som man på senare år genom denna fantastiska uppfinning vid namn Internet, har varit i kontakt med hyfsat ofta, "helt plötsligt" blir obotligt sjuk och mår väldigt dåligt. Hur får man känna då??? Hur ska man känna då??

Detta är tankar som snurrar runt runt runt i mitt huvud!

Liknande tankar infann sig i mitt huvud när mina föräldrar valde att dela på sig för några år sedan, hur får jag bete mig nu??? Får jag lägga mej på golvet och sparka å skrika, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!!!! För det var precis så som det kändes där och då!!!!
Men istället väljer man att stänga in känslorna, så långt in som det bara går, låsa om dom, gömma nyckel, för att sedan inte tordas öppna dörren till detta rum igen...

Jag är vuxen nu, fick jag som förklaring.... Som att det skulle göra mindre ont på något sätt...

Jag är vuxen nu oxå å det gör inte mindre ont för att min vän är sjuk, för hon är sjuk och hon är min vän!!!
/Mimmi

Inga kommentarer: