söndag 28 mars 2010

Earth Hour



För andra året i rad släckte vi ner här hemma helt i en timme... Men hade det inte varit för Facebook hade jag missat detta, trots att jag hade skrivit upp det i almenackan osv... Mannen hade av någon anledning försvunnit när klockan var 20.30 så jag satt i köket å läste tidningar som Mann aldrig har tid för annars. Måste dock ha sett ganska skoj ut för våra grannar för det blev ljusare inne hos oss när timmen drog igång än innan...

Börjar mer och mer förstå vad Mannen menar när han säger att det ser ut som en offercermoni när jag tänder alla ljusen men igår kom minsann erkännandet som jag har väntat på så länge, för han sa att så här skulle vi ju kunna ha varje kväll för detta är ju super mysigt!!!!

Här är nog en av nackdelarna med att bo här under sommarhalvåret... Så här kan vi inte ha under sommaren då det är ljust dygnet runt, det kan jag faktiskt sakna från att ha bott söder över... Möjligheten att hänga upp lyktor i ngt träd på sommaren, sitta under och njuta av värmen och mörkret... Här är det ju lika ljust som på dagen så hur spännande blir det??? Mysfaktorn blir inte lika hög, liksom...
Redan nu börjar det bli för ljust på morgonen så vi har fått dra ner rullgardinen i dotterns rum för att hon ska kunna sova...

Dagen idag kommer nog att gå i skolans tecken.... Dottern ska iväg med en klasskamrat på Djungelhuset, sonen som nu är konstaterat dyng-förkyld kommer att åka iväg en sväng med Mannen å jag ska (förhoppningsvis) få något vettigt gjort idag ;)

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: