söndag 30 oktober 2011

Att en helg kan gå så fort

Vi har haft bästa helgen denna helg, bästa på länge!

Mycket har handlat om att göra det som känns rätt för stunden, ligga kvar i sängen, äta en god frukost lääänge eller bara vara ute...

Natten till lördag bestämde Sonen att han och jag skulle sova i bäddsoffan i v-rummet, Dottern sov i min säng och Dum-Doris tror jag sov lite överallt...

Det var så himla mysigt att vakna av att sonen försiktigt satte på tvn, kröp nära och kollade på sina program, så som han gjorde när han var lill-liten...

Jag och Dottern har även fått lite ensamtid tillsammans då Sonen skulle iväg på kalas, då satte vi oss i bilen och åkte in till stan och gick på ett av stadens kondis, drack Trocadero med superduper tunna sugrör, njöt av chokladkaka/boll och fick sitta och surra om livet och vad vi ville få ut av det närmaste året.

Dottern vill precis som jag flytta härifrån, hon kämpar med dessa känslor då hon har förstått att pappan till barnen inte tänker följa med... Att hon har det kämpigt det är det fler som ser, läser och förstår, därför gör det så vansinnigt ont i en när man inte har någon aning om vad man ska göra annat än att försöka få tillvaron till att bli så lugn som möjligt...
Tror att en massa aktiviteter hit och dit just nu mest stjälper än hjälper.
Tjejen är trött, jätte trött och tro faan det med tanke på vad vi har gått igenom det senaste året.

Nej men helgen har gått väldigt bra, vi hade en riktigt mysig kväll igår då vi tände en massa ljus, kurade upp oss i soffan, åt godis, chips, nötter som tokar och kollade på Så mycket bättre som hade premiär.

Alltså jag gillade förra säsongen och jag gillade det jag såg och hörde igår. Ska bli fantastiskt spännande att höra resten.

Nu tar jag och lägger mig brevid min stora-lilla-prins.

Må bäst där ute!

Inga kommentarer: