fredag 28 oktober 2011

Okunskap, mycket handlar om okunskap...

Jo jag vet det, att mycket handlar om okunskap när det kommer till agerande ifrån människor ibland men jag blir så in i bängen trött på att ständigt vara den som får ta emot smällarna!
Jag blir trött på människor som väljer, ja väljer att rida på denna okunskap och ha som något halvtaskigt försvar att "hur ska jaag veta det?" Ehh... Jag vet inte då men kanske, bara kanske att man frågar kan vara ett litet litet tips.

Eller om man säger högt: Jag kommer ändå få skit för det här ändå... Ett tips ifrån mig till dig: GÖR DET INTE DÅ OM DU REDAN INNAN VET ATT DET KOMMER ATT BLI SKIT!!!!!

Nej det är som min kloka mor säger: Sista idioten är inte född än...
Men inte faan trodde vi att jag skulle vara gift med en....

Nej men så är det, skiter i det som skedde igår, inser att mycket handlar om att provocera, försöka vinna över barn till sin sida hit och dit men nu har det kommit till en så låg nivå att barnen kommer i kläm och det är ALDRIG okej.
Ser även hur det som kommer till svar är så patetiskt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Ställer mig dock frågan, om vi tillsammans kommer fram till att det inte är jag som har gjort fel hur kommer det sig då att du är arg på mej? Hur kommer det sig då att du vräker ur dig saker i ilska för att DU är arg på MEJ när det är DU som har gjort fel???
Nej det kommer jag aldrig att fatta!
Men det är mycket som jag inte förstår i allt detta och jag tror inte att det är meningen att jag ska göra det heller.

Jag har startat ett nytt kapitel i mitt liv och det är ganska härligt, nytt, oväntat... Är inte van vid att bli uppvaktad, varken verbalt eller i handling men blir alldeles varm utav att bli det för jag inser ju att det är så det ska vara...
För vilken kvinna (eller man) vill inte få höra att man är fin?

Nej, väljer att förtränga känslorna från igår och njuta av idag, det är så rätt att starta dagen med två varma mysiga barn som tänder ljus, sätter på Lugna Favoriter och få sitta i lugn och ro och göra upp planer för dagen/kvällen/helgen tillsammans.

Avslutar detta inlägg med sonens bästa kommentar (så här långt idag): Mamma... Jag trivs så himla bra här! (Han har en tendens till att bli lite lillgammal när han blir allvarlig)...

Inga kommentarer: