tisdag 25 oktober 2011

Smidigheten själv, det är jag det...

Att lyckas prioritera bort bra nattsömn så här ett par dagar innan en tenta som man inte har något som helst grepp om är riktigt puckat.
Alltså jag skulle inte vilja prioritera om, absolut inte, men så jäkla genomsmart är det väl kanske inte...

Jag tänker lite grann på det här med vilken bild man väljer att presentera sig själv som inför människor som kommer in i sitt liv, hur man kan uppfattas i olika sammanhang till exempel...

Att jag alltid har varit den ständiga clownen råder det inget tvivel om men jag undrar om dessa människor skulle känna igen mig i rollen som ex. "statsanställd paragrafryttare" ;)
För det har jag ju absolut varit, att arbeta med lagboken i vissa sammanhang ger inte utrymme för så mycket annat.

Kom på mig själv för någon vecka sedan då jag skulle äta lunch med en av mina tidigare kollegor att till och med det jag klädde på mig för dagen kändes som "statsanställd"... Det var så självklart på morgonen att ta fram dom svarta byxorna och en skjorta så att det nästan blev lite skrattretande, valde dock bort skjortan i slutändan men en då... Dom svarta byxorna var på i alla fall...
Konstigt...

Ja ja... Det kanske är dags att ta tag i det här med tentapluggandet i alla fall nu då, har ingen lust alls, tycker att salstenta är en dålig form av inlärning, tycker själv att jag lär mig mer om jag gör någon form av hemtentamen...

Ja ja... Vad är en bal på slottet liksom?!?!?!?!?!

Inga kommentarer: