tisdag 30 oktober 2012

Bra placering?

Jag tänker på hur vi i Sverige måste ha det ganska bra när det kommer till placering av landet... Om jag ser på rapporteringen ifrån USA nu med stormar och orkaner hit och dit så har vi det ganska lugnt i Sverige ändå.
Snön har kommit till oss här i Östersund och det ser så där rent ut ute... Än så länge... Iof är det tredje gången som den kommer nu så vi kanske får dras med detta till o maj om vi har otur...
Jo jag gillar snö det är inte det, jag gillar när det blir vitt, ljust och fint ute och ja jag bor verkligen i ett sagolandskap så fort snön kommer och tystnaden är nog det absolut bästa med snön. Allt känns liksom så himla isolerat och lugnt på något sätt men... Det jag inte gillar med snön eller direkt ogillar är att den är här så lääänge... Kort men intensivt är mer min grej när det kommer till vinter.
Visst får det regna och blåsa och hålla på så länge vi slipper ha det i 6 månader av 12 på ett år!

Pratade med min vän i Göteborg härom dagen och han berättade att det regnade och var 12 grader varmt, värsta skit vädret... Ehh... Jo men okej, här regnade det oxå just den dagen och var 2 grader varmt så jag upplyste honom lite snyggt med att när det regnar och är 12 grader varmt i Jämtland då kallar vi det för SOMMAR!!!!!!

Men absolut hellre snö än slask det säger jag inget om. Å på tal om snö kanske jag ska ta å ropa in mitt lilla snömonster som är ute och härjar sedan tidig fm för att försöka få fylla på energikontot med lite mat, misstänker dock att det kommer att bli vilda protester...

Tjing...

Inga kommentarer: