fredag 2 november 2012

Dom bästa barnen!

Igår kväll kom det bara över mig att jag har verkligen dom bästa barnen. Ja alltså det är väl ingen nyhet direkt det har jag ju vetat hela tiden men igår fick jag bevis på det...

Sällan tjafs eller gnäll om att hjälpa till här hemma över vardagssysslor som annars kan äta upp mycket energi. Det är så härligt med vår uppdelning som gör att livet flyter på lite smidigare än att jag ska göra allt vilket bara resulterar i att jag blir sur, grinig och arg.
Nej barnen börjar bli så stora att de klarar av det mesta här hemma och det som de inte klarar av själva får de göra ändå fast med en hjälpande hand.

Ta kvällen igår till exempel... Dottern var borta hos kompisar och kom hem lite sent, vi skulle iväg för att köpa nya skor (pumps!!!!!) till mig då jag ska iväg på fest på västkusten i mitten av månaden, en fest med dress-code.... Ja väl hemma (sent) gick jag ut med Doris och Dottern lagade middag!
Va?! Ja men förstår ni?! Inget gnäll, inget tjafs utan bara att sätta sig för mig när jag och hunden kom in igen. Najs! Härlig känsla av välbehag i kroppen som verkligen visar att man har lyckats!

Tog med mig denna känsla till resten av kvällen och tänker fortsätta suga på denna karamell hela helgen!

Må bäst!

Inga kommentarer: