fredag 30 november 2012

Dagen som jag har fasat för har kommit...

Dottern kommer hem och talar om att hon har varit hos skolsköterskan och mätt sig... Suck tänker jag, nu kommer det... Det som jag har väntat och fasat för ett tag nu.. Jo visst självklart har jag märkt att vi har ögonkontakt på ett helt annat sätt och jo visst är det som att få en kram från en "nästan vuxen" när vi kramas (vilket vi gör mycket) meeeeennn....

Dottern proklamerar stolt att hon nu är 157,2 cm... Ser ni???? ,2 cm.... Jag mäter 157cm i strumplästen och min nu 11 åriga dotter har alltså växt om mig med 2 millimeter!!!!! Vad hände liksom och när????
Satan i gatan!!!!

Ja ja... Får väl leva på att jag har en son som är 8 år och inte alls i närheten av att växa om mig... än...

Nå väl vad är väl en bal på slottet?

Idag är det fredag, fick en bonus natt med barnen då deras far skulle iväg på annan ort, vaknade och hade glada barn, tända ljus till frukosten (vilket iof alltid sker i mitt hem...) mys pys å så har jag hunnit beställa en ny säng oxå... Ni vet rubbet, todo! Sänggavel, stomme, madrasser och en sån där stor bäddmadrass som inte har någon skarv i mitten... Kommer bli helt fantastiskt att få hem detta å innan jul dessutom!

Har ju sedan separationen sovit på skitdåliga sängar som stått i garaget för att slängas vilket inte har varit en hit för min trasiga höft men nuuuu är det nedräkning banne mej!!!!!
Tänk första kvällen... Å få krypa ner i denna säng med nybäddat och bara njuta!

Eyyyy kompiiiis det går bra nu :)

3 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Jag verkar krympa för varje år. Vi skulle också verkligen behöva en ny säng. Tror man känner fjädrarna faktiskt. Det är illa kan man säga.

Hoppas ni får en fin helg och första advent!

Ann-Louise

Mamma-Mu sa...

Ja å jag börjar redan nu oroa mig för hur det kommer att bli då jag blir gammal och krymper... En av mina absolut bästa möbler som jag har i mitt hem är pallen ;) Som gammal och skrynklig kanske jag får ta hjälp av en stege istället för pall ;)

Ja alltså "vi" köpte nya sängar ca ett år innan vi delade på oss, jag och mina barns far men dom flyttade med honom så nu var det verkligen dags. Samt att få in lite "nya energier" i sovrummet är ju aldrig fel... *fnissar*

Ha en fantastisk första advent även du Ann-Louise!
Kram Mimmi

Sjabbig men chic sa...

Well... Gry är 1,74 och ALLA i familjen har klappet mig på huvudet i ett antal år nu.

Kram Lisa