tisdag 13 november 2012

Ett C i Social Psykologi.... :)

Jo nu tänker jag minsann slå mig för bröstet lite!
För jag har faktiskt varit riktigt riktigt duktig!
Jag brukar ha lite svårt för att erkänna för mig själv och andra att jag är bra på saker men nu har jag ju fått ett eget litet bevis på att jag är duktig!

Under rådande omständigheter med en tung sorg som slagit hårt, förlusten av en människa gör ont! Jävligt ont! Men under rådande omständigheter har jag grejat att lämna in ett PM i Socialpsykologi på ca 10 sidor... Njae... 8 sidor blev det om jag ska vara ärlig men som jag har slitit med denna uppgift!

3 tunga böcker, 3 olika teorier och 3 tunga vetenskapliga artiklar vilka alla ska sättas samman till ett PM... Ställa teorierna emot varandra för att sedan dra egna slutsatser, kritisera och komma med synpunkter... Detta har varit svårt! Riktigt svårt. Att läsa och förstå engelska tycker jag inte är något större problem däremot att läsa, förstå, tolka texten till svenska för att verkligen förstå den bakomliggande meningen med texten för att sedan återigen tolka om texten till engelska och sedan få till det i skrift, skrift som sedan är begriplig för både student som examinator...
Google Translate i all ära men inom sociologisk engelska kan det bli riktigt tokigt om man förlitar sig helt på den funktionen. Tycker den är grym för att förklara enskilda ord men som sagt... Sociologi är verkligen en helt lite värld för sig själv... (Även språkligt)...
Men det gick... Å det gick bra! Härligt att få beröm av en lärare som tycker att det man har gjort både var bra men även intressant.

Och om inte jag hade tyckt att ämnet hade varit så pass intressant och lockande tror jag inte att jag hade grejat det, helt ärligt...
Nej så nu slår jag mig för bröstet och faktiskt tycker att jag är bra för en gång skull! Jag har inte haft någon att rådfråga, bolla ideer med utan detta har verkligen varit MITT arbete och jag är nöjd!

Bra jobbat Mimmi!!!!! Fortsätt så!

Inga kommentarer: