torsdag 29 november 2012

Är inte som alla andra knivar i lådan...

Nej så är det ju... Jag är inte som alla andra knivar i lådan det är sant, med detta menar jag inte att jag inte är vass på något sätt, nej skärpan finns men att jag är annorlunda får jag liksom bevis på lite sisådär hela tiden...
Som igår till exempel. Var iväg på en föreläsning (inte skolrelaterad) som fick mig att må så där super duper bra och så gör mannen som håller i föreläsning en jämförelse med hur man som människa tidigare tittade på tv.
Tidigare satt pappan i familjen och markerade i tidningen vilka program man ville se, man satte sig i samlad trupp framför tvn och såg programmet för att sedan stänga av tvn när programmet var klart... Hmm... Hur ser det ut nu? Jo idag har tvn blivit utbytt mot mänskligt umgänge känns det som. Ja nu var det inte detta som fick mig att inse att jag inte är som alla andra barn i sandlådan utan nej det var när han refererade till ett tv-program...
Han tog nämligen mitt favvo program (all time high) The Macahans som exempel och pratade en stund om vem som ALLA såg som sin favorit och huuuuur snyyyyyygggg var inte Luke då?! Ehh jo visst han såg väl bra ut men i min lilla låda till värld är det ju ZEBULON MACAHAN som verkligen är "the really big thing" liksom...
Som jag sa... Inte som alla andra flaskor i backen...

Annars kämpar jag på med mina studier på avancerad nivå, ett jäkla tempo och jag är hela tiden så där jobbigt efter... Men men... Upplever även min första förkylning sedan förra vintern och detta är ju resultatet av att jag dricker "immunförsvar på burk".

Nej nu väntar en alldeles underbar leverans av te och dasspapper från min underbara vän Jenny! Vad vore livet utan vänner? Nada!!!!

Inga kommentarer: