måndag 15 oktober 2012

Überkvinnan!!!!

Alltså egentligen sicken überkvinna jag är ibland!
Som idag...
Jag har varit på skolan, haft föreläsning och förstod i alla fall skillnaden mellan att förstå och förklara enligt Hempel... Hmm... Sen har jag varit otroligt duktig och fortsatt att plugga här hemma... Socialpsykologi... Känn på ordet liksom... Socialpsykologi....
Därefter fick jag ett ofantligt ryck och började baka bullar, fixa middag, skjutsa barn till kompis allt på samma gång! Det brukar (som vanligt) bli lite knas när jag försöker göra allt på samma gång... Gjorde en liknelse i telefon för en stund sedan... Som att försöka lägga ut nät och måla båt samtidigt... Nätet blir blått och båten blir halvmålad (lånat ur Lasse Berghagens bok Sommar med Magister Nilsson).

Jo men visst sörrö.. Här står man och känner sig über kvinnlig och så där på gränsen till att en riktig kvinna reder sig själv, jo just det bytte däck på bilen i lördags oxå... Ja alltså inte själv eller jo jag bytte två däck men fick hjälp med två andra och övervakning :)

Men åter till det här med att vara überkvinna.... Står här i köket i all min prakt å så får man ett meddelande om pussar och kramar å med ens är man den där lilla flickan som ler generat och nästan drar lite försiktigt i byxbenet... Pang bom krasch så är man där igen och ler lite försiktigt....

Kontrasternas dag, jajamen!!!!

1 kommentar:

Martina sa...

Man behöver kontrasterna i vardagen...så man inte alltid går och tror sig vara en ûberkvinna menar jag haha