tisdag 20 maj 2014

Bäbis-sug....

Men vad är det frågan om? Har snurrat in mig på bäbismagar, vagnar och små små barn... Är det nu som krisen kommer? Slår emot en med full kraft? Själv har jag blivit BFF med en liten dam som blir alldeles överlycklig så fort vi ses. "Mimmmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" skriker hon så det ekar och jag blir lycklig, varm och alldeles mjuk inombords.
Samtidigt som detta sker släpper Dottern en kommentar som får mig att bli så generad så jag bara kan dööööö, ja nu sa hon inte det nu ikväll men för några dagar sedan. "Mamma, använd skydd"... Alltså va?! Ja nu är det ju iof inte aktuellt för henne än på en sisådär 350 år men ändå....
Eller om man vänder på det så kanske det är så att en annan har lyckats med att traggla detta för Dottern...
Men HERRE GUD alltså!

Ja ja... Ska pallra mig upp för trappen och lägga mig under täcket och fundera över livet... Men några fler knoddar det blir det inte... Jag är på tok för gammal i mitt tycke, alltså inte andra människor utan JAG är för gammal... Och så har jag ju redan världens bästa barn vad mer kan man begära?

Inga kommentarer: