torsdag 29 december 2011

Lycklig!

Det kommer ett oroväckande ljud ifrån min frys och när den låter skakar hela monstret precis som att den håller på att göra sig redo till att gå till attack...
Hmm...

Det är faktiskt ganska läbbigt när man sitter i köket, klockan är för mycket och det är alldeles tyst och stilla runt omkring och helt hux flux "hostar" frysen till ordentligt bakom ryggen på en... Ja då har man på en gång förflyttat hjärtat från dess ursprungliga plats till att hänga och slänga i gomseglet...

Idag har varit en bra dag, barnen har delat på sig... Dottern åkte hem till en av sina bästisar och har sminkat sig där å gjort sig sååå fin, 10 år är hon... jo jo... 10 år och med tanke på vad hon väljer för färger, ja färger det är flera alltså, på ögonskuggorna som hon har på och runt ögonen så är hon helt klart min dotter!
Mycket svart och mycket lila typ :)
Å så har hon blåa naglar oxå! Snygg tjej!

Sonen ville vara hemma hos mamma heeela dagen å det fick han, han och hans 6 åriga kompis fick igång vårt Wii-spel igår, något som jag har försökt men inte lyckats med... Kul att en 6-åring och en halv åtta åring kör över en så där...
Sonen har således spelat Wii hela dagen å knappt suttit ner en sekund, riktigt svettig blev han vilket är bra!

Sedan fick han ett tv-spel i julklapp till spelet som han har hemma hos sin far så ikväll skulle ha bo hos pappa... Okej då... Det blev en tjej kväll för mig, Dottern och Doris istället.

Ibland blir planerna inte alls som man har tänkt sig... Hade till exempel tänkt att åka ner till mina nära och kära i Göteborg för att fira in det nya året på bästa sätt men nu blev det inte så, jag kommer att fira in det nya året här i Östersund med mina nära på bästa sätt det oxå!
Jag känner mig otroligt lyckligt lottad över att ha så fina vänner på båda ställena, det är en lyx som jag väljer att inte leva utan!

Jag omges av fantastiskt fina människor, män som kvinnor och det är dessa människor som gör och har gjort att jag är så hel, trygg och tillfreds med mig själv idag som jag är... Ja va faan kan till och med klämma till med att jag är lycklig! Jag är lycklig för så otroligt mycket mer i mitt liv än det jag är olycklig för... Den vågskålen väger inte jämt på långa vägar och det mina vänner är en fantastisk känsla!

Nej nu ska jag ta å lägga mig och lyssna på min underbara Dotters nattprat, ja hon pratar ordentligt mycket i sömnen, är lik sin mor även på den punkten.

God natt världen!

1 kommentar:

K sa...

Du verkar må betydligt bättre. Skulle tro att du går hel ur det här.