söndag 25 december 2011

Planerar bröllop... (???) Tor & Lisas sång

Jag har inte försvunnit... Jag är kvar... Ingen fara på taket har bara haft lite mycket att göra på slutet och suget efter att skriva av mig har inte riktigt funnits heller...

Juldagen idag... Julafton igår...
Vi hade en fantastiskt bra julafton i år! Min mor kom upp två dagar tidigare, dock med vissa förseningar, nooo shit?
Det är precis som att SJ missar att vintern kommer varje år för det är fanimej samma problem från år till år...

Dagen innan jul fick vi underkylt regn här i Östersund vilket resulterade i att vägarna blev som såpa men för oss gick de riktigt bra att åka bil in till stan och köpa all julmat.

Igår fick barnen öppna julklappar under hela dagen och på eftermiddagen kom barnens far hit och vi hade en jätte bra eftermiddag/kväll.
Han hjälpte mig med en massa saker som jag har haft liggandes, som att fixa till det trådlösa nätverket som jag har alla saker till men inte haft kunskapen eller orken att ta tag i, eller installera boxen som jag betalar för varje månad... Nu är allt sånt fixat och det är jag otroligt tacksam för!

Idag har jag, mamma och mina barn varit på bio, vi såg Alwin och gänget 3. Den var så där... Rolig, ja visst men inte alls som ettan men så är det väl alltid...

Å på tal om film... Igår såg vi på Trolltyg i Tomteskogen, en film som jag och min mor fullkomligt älskar och då slog det mig...
Jag har ju då varit gift en gång nu då... Men vi gifte oss borgerligt, en vigsel som tog 5 minuter och då var 3 av dessa minuter en dikt som vigselförrättaren läste... Detta innebär att om/när jag träffar en man (ja jag vill verkligen inte vara ensam men jag har ingen brådska heller) som jag vill gifta mig med eller som faktiskt friar (har aldrig upplevt det...) då tror jag minsann att jag skulle kunna tänka mig denna låt under vigseln eller senare på kvällen...



Ja jag förstår att det kan låta konstigt att jag sitter här och planerar mitt eventuellt kommande bröllop... men... En "flicka" måste väl få drömma, eller? ;)

Å nu ska jag nog ta å tacka för mig själv för ikväll och krypa ner brevid sonen som ligger på rygg och snarkar ;)

3 kommentarer:

Ingela la la sa...

Planera kan man alltid göra. Det gäller ju att vara förberedd om och när dagen inträffar ;)

God fortsättning!

Mamma-Mu sa...

En riktigt god fortsättning till dig oxå Ingela!

Kram Mimmi

Ingela la la sa...

Jag har missat att byta mailen..

Prova maila på
ingela.hjalt@hotmail.com