tisdag 6 december 2011

Jag fick ett brev med posten....

Igår när jag kom hem hade posten som vanligt varit förbi vilket högen på golvet innanför dörren vittnade om, högen bestod av en massa blandade saker... Reklam, ett brev ifrån Polisen, någon räkning eller två (otippat?!) och sedan låg det ett avlångt kuvert med mitt namn på men med ofullständig adress... Ett brev som hade ett frimärke på från Italien och själva kuvertet var ifrån Geneve...

Jag var inte ensam utan hade med mig en klasskamrat hem som hjälper mig att plugga inför en omtenta som jag har på torsdag...
Nyfikenheten tog givetvis över och jag öppnade kuvertet...
I ligger ett fantastiskt fint handskrivet brev ifrån en man som jag var tillsammans med för många herrans år sedan, ett brev skrivet om lite allt möjligt men fantastiskt fint, tydligt och alldeles underbart ;)

Tänk vad jag saknar handskrivna brev, man blir alldeles varm inombords och lite så där "rosaskimrande-lycklig"....

Fantastiskt!

Tog med det till sängen och läste det en gång till innan jag somnade och av en händelse befann jag mig på en flygplats i landet far far away när monsterväckarklockan tog ett djupt andetag och skrek ut att det var dags att kliva upp... Far far away.... Det var najs! Riktigt najs!

Inga kommentarer: