lördag 26 november 2011

Fantastiskt bra dag igår

Fyllde då som bekant år igår, detta firades på flera sätt än ett.

Fick paket ifrån barnen på morgonen, bara saker som jag önskade mig...
Perfekt!
En stycke tändare (super bra då alla andra har tagit slut), en stycke familjekalender (kalas det är ett nytt år snart!), en stycke kakform (perfekt då sonen tappade den första i golvet för ett tag sedan och blev bucklig).
Barnen sjöng för mig tidigt på morgonen och sa inte nej till en enda sak jag bad dom om... Bara det gör ju att man vill fylla år varje dag på året.

På skolan var det terroristkonferens hela dagen... Från Galileen till Utöya... Visst vissa föreläsare är bättre än andra, helt klart. Blev dock väldigt intresserad av vad en av föreläsarna pratade om... Han hade arbetat mycket emot IRA och så... Låter otroligt spännande...

Blev sedan bjuden på lunch bara för att jag fyllde år, sen en snabb vända på stan för att köpa ett par "plastglasögon" till Dottern som lyckats ställa sig på sina, sprang även in på ett av stadens kondis och köpte med mig en liten tårta.

Hämta barn på fritids, hem äta tårta, få blombud, bli jätte glad, fixa och trixa för att kl 18.00 befinna oss på föreningshuset där det var bypub igår.
Så fantastiskt bra anordnat!

På övervåningen är det film, popcorn, varmkorv till barnen och på nedervåningen är det Jämtlandsbuffé, pub, live-musik igår och fantastiskt trevligt sällskap.

Hemma var vi vid 22.30 tiden, lyckliga över att vi tog bilen då det redan då blåste full storm ute... På dörren hängde ytterligare ett blombud... Happy Day, liksom!!!!

Dottern bestämde sig för att hon skulle sova i mitt och Sonens rum, vi skulle titta på tv i sängen blev det bestämt... Ehh... När kl var 23 och alla låg i sängen så var det bara jag som såg på tv, de andra två låg på rygg och drog stock!

Somnade med ett leende på läpparna, inser att det är så här det ska vara, bara flyta på utan tjafs och bekymmer... Bra dag!

Inga kommentarer: