måndag 12 mars 2012

Jag tar till drastiska metoder...

Jag har varit sjuk alldeles för länge nu för att det ska vara hälsosamt... Efter årsskiftet var jag jätte sjuk i 3 veckor och piggade precis på mig för att åka ner till Goa Götet i slutet på månaden, blev verkligen dödssjuk (om jag vore man hade jag varit död...) när jag kom hem och den skiten har nu suttit kvar sedan dess med snorig näsa och hosta, inte hosta som gör ont men hosta...

Å så i torsdags kände jag att febern var på väg upp igen... Men det var då självaste faan så tjurigt detta ska vara då!
Jag är en av de personer som tror att man har feber av en anledning och vill inte gärna ta någon tablett för att slippa den, tror bara det förlänger hela förloppet då... Men när tempen visade 39.7 igen då tog jag tabletter...

Sen har hela nosen slagits ut fullständigt! Igår räknade jag ut att jag har snytit upp 5 toarullar... Alltså inte sedan i torsdags utan bara igår SÖNDAG!

Ni kan ju gissa hur min mule ser ut nu... Snacka om att Rudolf har fått konkurrens!!! Såååå därför väljer jag nu att prova något helt nytt i att ta hand om nosen!

Jag tog en bomullstuss, hade på en mängd olivolja och baddade nos och läppar.... Resultat:
Sitter nu och försöker få tag i alla dom där smååå miljontals småååå irriterande strån som finns i en bomullstuss för dom sitter nämligen kvar på min nos och mina frasiga läppar... Smart Mimmi.... Smart...

Inga kommentarer: