torsdag 1 mars 2012

Klippte till sonen, bokstavligen talat ikväll...

Jisses så fort en kväll i soffan kan försvinna iväg...
Det är inte så där super ofta som jag sitter i soffan och tittar på tv men sista två veckorna har det säkert blivit varannan kväll om inte var tredje i alla fall... Å ikväll har jag insett hur otroligt fort tiden försvinner iväg när man sitter och slötittar på tv samtidigt som man sitter å chattar på datorn...

Big waste of time...

Idag kom mina underbara barn hem! Sonen visste nog inte riktigt hur han skulle förmedla sina känslor och började mucka gräl... Han såg lite konstig ut när jag valde att inte nappa på det...
Efter en del om och men klippte jag till honom i alla fall... Ja alltså med sax!
Och han blev fantastiskt nöjd, stod länge länge framför spegeln och sa: "alltså mamma det är precis preciiiiiis så här som jag vill ha håret! Klockrent!!!"
Ska bli spännande å höra om någon i klassen har uppmärksammat att han blivit klippt ikväll...

Efter det tog han och jag en lååång dusch mest för att prata igenom varför han blev så arg som han blev... Lika spännande varje gång... För honom...
När vi hade duschat klart tar han tag i min mage, klämmer lite å säger: "Det här mamma, det vill du bli av med... För du vill ha en lika smärt och fin mage som mej! Eller hur!!!"
Ehh... Jooo Ehhh visst så är det ju...

Dottern kom hem och var helt exemplarisk ikväll, det gillar jag! Min fantastiska dotter!!!! Ja nu menar jag inte att sonen inte är fantastiskt, nej nej tvärtom!
Jag har verkligen fått två underbara fantastiska barn!

Nehe... Nu är det nyheter å sedan blir det nog "slut i rutan"

Ciao!

Inga kommentarer: