onsdag 8 april 2009

Idag var det dottern som fixade skrattet... *ler*

Satt i soffan med dottern å kollade på Bolibompa, Hjärnkontoret å så skulle dom ta en död pingvin och röntka den.... Dottern har dock missförstått det lite för när hon förklarade för mej vad dom skulle göra med den stackars lilla döda pingvinen sa hon nämligen runka den....
"Ursäkta, vad sa du nu" sa en mamma som hoppades att hon hört fel men icke....
"Dom ska runka pingvinen, mamma, så dom vet vad den dog av"....

Kul... Kunde inte riktigt kolla på Mannen som satt i andra soffan med sonen....

Detta ska jag minsann komma ihåg när hon tar hem killen för första gången å fråga om han har blivit runkad någon gång... *skrattar*
Eller ja... Hmm... Kanske inte riktigt ställa frågan högt men ändå... *ler*

Jo just det... Här har det snöat idag, å så har det regnat å så har det både snöat å regnat...
Skit väder!

Mu för nu ;)

9 kommentarer:

Ingela la la sa...

*skrattar* hur kunde du hålla dig? Jag vet att man inte ska skratta åt barn men där hade jag nog haft svårt att hålla mig för skratt =)

Hoppas ni får en riktigt GLAD PÅSK!

Kram Ingela

Malina sa...

Visst är dom rar barnen. Min dotter förklarade för en "ovetande" mamma skillnaden på att hångla och göra en långtradare... Oooopss! Lite tidigt kanske???
Kram på dig!

Angelica sa...

Jag döööööööör av skratt!!!! Barn är ju härliga ;D


Hoppas att din dag blir helt underbar, med eller utan runkande barn ;D

Kramis

Angelica

Inas sa...

Ja du!

Hörde detta här om dagen på dagis när de lekte doktor... hmmm Svårt att hålla sig för skratt med barn ibland... Vill bara önska dig en riktigt go påsk... Goa kramar Ina

Tess sa...

Jag tror jag har skrattat en kvart nu! Kunde inte ens skriva kommentaren först för jag såg inte tangeterna för alla tårar :)
Glad Påsk

Sjabbig men chic sa...

Hahaha! Det var minsann en ny metod!
Ha en riktigt trevlig påsk!

Kram Lisa

Världsmetropolen Linköping sa...

Sådan mor sådan dotter...;)
Säger inget mer.

Lallis - liv och leverne sa...

En riktigt fin Påsk önskar jag dig.
Kram Lallis

Denna Sanna Kvinna sa...

Hehe barn är ju bara för härliga :D

Man får sig många goa skratt!!