tisdag 7 april 2009

Påsk-ris vs Påsk-gris

Idag har solen visat sej från sin bästa sida!
Hela dagen! :)
Jag och barna har "påskat" i köket, sonens magknip har varit helt borta fram tills vi skulle läsa bok då kved han till några gånger... Han blir hemma imorgon med men jag tror att syster yster får gå på skolan.
Efter att vi hade "påskat" färdigt sa jag till barna att vi skulle gå ut i skogen å fixa lite påsk-ris....
Hmm...
Vet inte om jag var otydlig eller om sonen hade lite bråttom när han lyssnade för precis innan vi gick ut sa han att: "Nu syrran ska vi gå ut å leta efter påsk-grisen"....
Syrran: "Vilken gris?"
Sonen: "Påsk-grisen!!!! Mamma sa att vi skulle gå ut i skogen å leta efter grisen..."

Jaha ja... Hmm... Hade inte hjärta att korregera honom där å då så jag och dottern gick omkring å kollade ganska högt efter lämpligt objekt medans sonen hade span på marken för att leta efter spår i snön efter påsk-grisen.... *moaahhhaaaa*
Så kan det gå... *skrattar*

Blev i alla fall jätte fint i köket! Är väl inte gul som person men nån gång om år får även jag offra mej... *ler*

Trevlig kväll!

Mu för nu ;)

7 kommentarer:

Tess sa...

hahahah, sköna barn du har:)Misstänker att ni inte hittade någon påsk-gris??
Är inte gul jag heller, men man får offra sig då här få påskdagarna.:)
Kram

Ingela la la sa...

Haha, vad roligt! Vad fel det kan bli ibland..

Kram Ingela

Malina sa...

Det är du och Jesus som offrar sig till påsk... Kraaaamen!

Inas sa...

Hej Du!

Visst är det härligt med missförstånd i bland, och barn... Hoppas att ni fick tag på påsk(g)risen Sen... Ha en riktigt go påsk goa kramar ina

Lallis - liv och leverne sa...

Hahaa, vad kul.
Ja, det är kul att "gula till det " lite inför påsk:)
kram Lalis

thebromanders sa...

Blev han besviken när han inte hittade nån påskgris??

Vardags-mirakel sa...

Julgris - påskgris, ja varför inte;-) på påsk får man offra sig lite och plocka fram även den gula färgen, kram Eva.