måndag 6 april 2009

Svacka...

Japp jag har varit nere i en ordentlig svacka.... Håller sakteligen på att försöka ta mej upp men det går lite trögt!

Hela tillvaron har varit upp och ner för mej sista veckan.
Frågor som varför bor vi i Jämtland, varför jobbar jag med det jag gör, skulle vi trivas bättre på någon annan plats, har tagit upp mycket av min tid och energi....
Har inte funnit svar på alla frågor än så vi får väl se vad framtiden utvisar.
Just nu är jag bara så jävla (ursäkta språket) less mentaliteten som finns hos vissa här uppe!
Har en arbetsgivare som har en lönepolicy som är helt galen!
Här uppe är det verkligen arbetsgivarens marknad för här säger folk ja tack och amen för att få arbeta.
Nu är inte jag som person sån att jag säger ja tack å amen för att få jobba utan känner att det faktiskt skulle vara åt andra hållet.... I alla fall lite åt det andra hållet att arbetsgivaren SKA känna en viss tacksamhet för att man är där och gör ett bra jobb!
Men men... Jämtland Jämtland....
Trist som faan är det i alla fall! Kanske man skulle ta å bli arbetsgivare i alla fall då?!
Det skulle nog kunna vara nått, kanske....
Idéer någon??? Finansiering någon??? *ler*

Idag har jag varit hemma med en son som har haft magknip hela dagen.
Magsjuka är jag väldigt bekant med men inte magknip!
Nu på em fick jag iof min förklaring då sonens kompis mamma ringde och talade om att hennes son hade börjat å kräkas till lunch idag... Å kan ni gissa vem min son var hemma hos igår????
Jojomensan! Hemma hos han som började kräkas idag... *BINGO*
Säkert blev sonen inte smittad igår å så är det ju som sagt bara att gilla läget...

Ska försöka ta mej mer tid till att blogga framöver för jag känner själv att det behövs...

Nehe... Försöka å läsa ikapp mej hos er andra då.... Igen...

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Camilla sa...

Jobbigt när det känns så. Förstår din frustration helt och fullt.
Det kan kännas som om man befinner sig i ett vakuum.
Hoppas att ni hittar en bra lösning.
har en idé om eget företag, finns det något lekcenter typ Boda Borg där? Det går ju att utveckla, men det krävs ju finansiering :)
Ha det gott

Camilla

Tess sa...

Usch, vad jobbigt för dig! Inge vidare att gå och känna så där.
Hoppas ni kommer fram till en lösning!
Kram

Brunkullan sa...

Ja lönerna här uppe är verkligen under all kritik!!

Som för drygt 5 år sen. Då lades de arbetsuppgifter jag har på det företag jag jobbar på, ner på Malmö filialen, för att flyttas hit till Östersund.
Då fick vi veta att den lön som vi hade här (vi hade redan en del av just de arbetsuppgifterna här uppe) var flera tusen kr lägre, än vad tjejerna nere i Malmö hade!!! För samma jobb!!! På samma företag!!!

Tror du vi fick höjd lön? Nej.
Idag har jag den lön som tjejerna i Malmö hade för 5 år sen!!!
Motiveringen är att lönerna ligger högre söderut, och vi får den lön som är i linje med övriga löner här i Jämtland, vilket är lågt.....Och facket är helt med på noterna!!!

De visste väl att de tjänade på att ha anställda här uppe!!!

Snacka om idioti!!!!

Som tur är har jag världens bästa arbetstider och arbetskollegor, och det väger upp den låga lönen:D
Visst borde vi klaga lite mer, men idag är det ju faktiskt så att man får vara glad att man har ett jobb. Särskilt i min branch, som går knackigt nu i kristider.
Men knäppt är det!

Susanne

Anonym sa...

skogsnuvan säger att du kan nog ha rätt. Surjämte ligger lite rätt tyvärr och visst blir vi utnyttjade bara för att arbetsgivarna vet att vi till varje pris vill ha kvar våra jobb för att bli kvar. Sämre löner har vi också. Fy sjutton säger jag bara Är vi dessutom kvinnor är det ännu värre.