måndag 6 april 2009

Kvinnojouren

En av mina grannar arbetar åt kvinnojouren (tack universum för att det finns jourer), hon ringde mej nu på kvällen när jag var på affären....
Hon frågade om vi hade pojkkläder i en viss storlek "till övers" för de hade fått in en familj som inte fick med sej något....

Alltså jag blev tårögd där jag stod i butiken!
Självklart har jag kläder!!!!
Rappade på mitt handlande, körde kanske lite onödigt fort hem å ut i garaget å leta leta leta tills jag hittade rätt kartong!

Byxor, tröjor, t-tröjor, långkalsonger, strumpor, hittade även en pyjamas som jag minns hur min egen lilla guldklimp var så stolt över, men inga kalsonger!!!!
Å så jag hoppas att dom har kalsonger på kvinnojouren!
Talade om detta för Mannen när jag kom hem å han upp å letade bland sonens leksaker så två bilar (det var allt han tordes ta då sonen sover....) lades även ner i påsen....

Fyyy faan säger jag bara för vuxna, oavsett kön, som utsätter sina nära och kära för detta!!!!!!
Sätt dom på vanliga anstalter så tas dom om hand ordentligt!!!!

Usch.... Lessen i ögat är bara förnamnet!
Men samtidigt kan jag se det från "min sida"...
Jag kan inte ha en bättre familj!
Jag har en Mann som jag älskar över allt annat, eller ja han kommer nog på plats 2 om det finns någon rangordning så, jag har en Mann som jag vet älskar mej!
Jag har två alldeles underbara barn som har en delad första plats å så har jag en pucko-hund som jag håller väldigt mycket av!
Så jag kan säga att jag är lycklig!
Hoppas bara kunna få dela med mej av min lycka till denna lilla familj som är i nöd!!!!

Ska tänka lite extra när jag går å lägger mej ikväll!

Mu för nu

7 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Du har ett hjärta av guld, det känns som man uppskattar det man har mer när man ser hur andra har råkat illa ut. Kram Eva.

Tess sa...

Underbart stort hjärta du har. Man blir såå förbannad på att någon kan behandla sin familj såå jäkla illa!
Och man uppskattar verkligen vad man har.
Ha det så bra.
Kram

Sjabbig men chic sa...

Oj, förlåt! Jag har varit lite busy så jag har missat dina inlägg. Du har helt rätt i det där med löner och arbets´marknad och jantelag och rövslickeri och bla bla bla. Jag kan också tänka att vi borde flytta ibland. Mest för barnens fotboll men även för hur det har varit med mitt jobb. men så finns det en annan sida av Jämtland också som jag älskar, en bra sida, en gudomlig sida även om det råkar vara arslet.;)
Du vad snäll du var som plockade ihop de där grejorna. Det finns många skitstövlar men som tur är så finns det många som dig och mig också Mimmi.

Kram Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Det var verkligen fint gjort av digh. Du har ett stort hjärta.
Men jaaa..fy och usch vad tragiskt och hemskt!
:(

Men du.
Kram på dig, du fina.
/L

Ingela la la sa...

Vad bra gjort av dig. Det var ju bra att du hade lite grejer så du kunde hjälpa till.. Tänk vad vissa får gå igenom.. Tur på att det finns kvinnojourer, hemskt att det ska behövas men tur ändå..

Tråkigt med din svacka.. Hoppas du finner en lösning.

Kram Ingela

Brunkullan sa...

Bra!
Som du säger så finns det många som lider där ute. Många i tystnad, som inte vågar ta steget till en kvinnojour också.

Så snällt av dig att plocka ihop lite. Vilka storlkar efterfrågas?

Susanne

Anonym sa...

När jag läser detta känns lönesamtalen rätt avlägsna o prio 2 Kan jag lämna in kläder här i Östersund eller? / antispättan