tisdag 28 april 2009

Yoga... samt beslutet är fattat, stora förändringar i livet till hösten *ler*

Ok jag har börjat på Yoga, Kundalini Yoga, om det finns någon där ute som tror att det är en Yogaform med solhälsning, stående hund osv, som jag trodde alltså, har ni som jag fel fel fel... *ler*
Det är känns jätte konstigt med vissa övningar men jätte skönt på samma gång.
Ja men tänk er själva att ni ligger på rygg, lyfter upp ben samt rumpa i luften, stöttar på armbågarna bakom rumpan å så eldandas ni....
Eldandas... Vet ni inte vad det är??? *ler*
I min värld är det att hyperventilera genom näsan... Men jag kan ha fel... ;)
När ni sedan har gjort denna övning i ca 7min å hela rummet snurrar så fäller ni lite lätt å graciöst ner knäna mot pannan å släpper ner tårna i golvet bakom huvudet å så tar vi å eldandas (Läs: hyperventilera) lite till....
Enkelt va?
Å ändå går man tillbaka... *ler*
Nej skämt å sido det är super härligt!
Bara att få vara ensam med sina tankar en liten stund är guld värt!

Jo just det på tal om att göra något bara för mej....
Jag har haft väldiga funderingar på min/familjens framtid ett bra tag nu, många tankar har rört det känsliga ämnet "Bo kvar i Jämtland eller inte"...
Och som alltid när jag är involverad och det är stora beslut som ska fattas då går det fort!
Den 12 april satte jag mej framför datorn och kollade utbudet på Mittuniversitetet....
Visst har jag varit inne tidigare och haft funderingar på att ev. plugga lite men vad????
Den 15 april tror jag att det var var sista ansökningsdagen till hösten sååååå.....
Jag ska (säger ska för jag vill detta så innerligt) läsa Risk och krishanteringsprogrammet till hösten och tre år frammåt!
Roligt va?!
Å skulle jag mot all förmodan ;) inte komma in på det programmet har jag sökt som andra alternativ Personal och arbetslivsprogrammet!!!!
Coolt va????

Så till Mannens stora glädje blir vi kvar här i alla fall minst 3 år till... *ler*
(som att jag ensam skulle ha något med beslutet om ev. flytt att göra... *skrattar*)

Nehe... Nu ska jag ta å sätta på mej min "Yoga outfit" å pallra mej iväg snart!

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Ingela la la sa...

jag har gått på yoga ett par gånger, fråga mig inte vilken sort för det vet jag inte ;D fast jag kommer inte förbi det här momentet med hysterisk skratt *skrattar* Jag ligger på rygg fäller benen så att tåna nuddar i golvet ovanför huvudet och sen säger dom att man ska andas djupt... problemet är bara det att jag har ju hela munnen full med mina lår. Jag håller på att kvävas och skratta ihjäl mig samtidigt...

Kul att du var först ut i tävlingen förresten ;D

Ha en bra kväll!
Kram

Tess sa...

Min yoga jag utövar är av något enklare form kan jag säga. Det är verkligen skönt att få kontakt med sig själv.
Intressanta saker du har på gång! Låter kul. Hoppas du kommer in där du vill.
Ha det så bra.

thebromanders sa...

Jag älskar yoga! Men den där typen av yoga har jag nog inte provat på! Har mer hållit mig till traditionell yoga, o så var det nån annan sort som var mer åt thai-chi hållet. Men vilken sort det än är så är jag säker på att den gör gott:)

Oregon - det ligger väl ungefär på samma breddgrad som Italien, tror jag. Så klimatet är mildare än i Sverige. Regnar ganska mycket. Men juli-september är oftast torra, soliga och varma (medeltemperatur runt 25-30 grader). Jag trivs väldigt bra med klimatet! Tycker inte om kyla. Vintrarna här innebär sällan minusgrader eller snö. Kanske medeltemp. på 6-10 plusgrader... och vill man åka skidor, så behöver man bara åka 1 1/2 timme till Mt. Hood. Lika långt är det till kusten, men vattnet blir ALDRIG badvänligt!! Sällan mer än 13-14 grader. DET är lite synd!!! Men det är fantastiskt vackert där!! I min blogg har jag lite bilder från Oregon, om du tittar under etiketten Portland/Oregon.

thebromanders sa...

Och förresten - vad kul att börja plugga!! Hoppas du kommer in på förstavalet!

Sjabbig men chic sa...

Risk- och krishanteringsprogrammet, det har jag aldrig hört talas om men det låter ju hur kul som helst! Det där beslutet var ett kanonbeslut det är jag helt säker på.
Kan man inte eldandas utan att ha tårna i golvet bakom huvudet? Själva andningen tror jag att jag skulle klara av sörru, det är värre med akrobatövningarna.

Kram Lisa