måndag 27 april 2009

Rararajrajrajrajrajrajrajraj....

Ja då var det så där länge sedan jag hade tid å sitta framför datorn...
Skämmes jag vet....
Men nu är det faktiskt (till mitt försvar) så att jag har stuckit Mannen med en eldgaffel i rumpan så vi blir klar med Dotterns rum någon gång å då är det tyvärr så att någon måste offras å det är bloggen....
Men idag då har jag en liten lucka å vad gör jag då om inte slänger mej ner framför datorn, pressar mej förbi kidsen som vill surfa...

"Nenemen för nu är det Mammans tur", svarar jag lite så där lagomt kaxig... *ler*

Vi har varit på bröllop i helgen, å inte vilket bröllop som helst heller!!!
Utan Jörgen och Jonnas bröllop!!!
Det är en gammal god vän till Mannen och hans sambo/fästmö sedan många herrans år som ääääntligen har gängat sej!

Jag har fått äran att lära känna denna fantastiska familj på fyra under dom åren som jag och Mannen har varit tillsammans.
Visst är det härligt när man får gå på bröllop?
Och när det sedan är ett par som man tycker genuint mycket om är det snäppet bättre!

Jörgen (nybliven äkta make) är född och uppvuxen i Vemdalen (vad jag vet i alla fall..), Jonna (nubliven fru) är uppväxt i Hede, grannby till Vemdalen (om jag har fattat allt rätt), dessa två har i alla fall lite från och till varit tillsammans i nästan 20 år, de har hunnit flytta runt lite och har till slut, eller ja det vet man ju egentligen inte men jag hoppas å tror att de inte kommer att flytta runt något mer, bosatt sig i Helsingborg.

Därav bjöds många vänner från Helsingborg och döm om deras förvåning när samtliga, återigen tror att jag är på rätt spår här, tackade ja....

Som det stod på inbjudan "Aldrig i vår vildaste fantasi trodde vi att så många ville åka så långt för att närvara på vårt bröllop".
Foto: Privat Jörgen & Jonna
Men vilket bröllop sedan då!!!!!

Underbart sommarväder, underbara människor, underbart god mat, dryck, levande musik å super skoj!
Det var runt 40 vuxna och 17 barn!!!!!
Yngsta barnet var bara ett par månader och äldsta var nog runt 12.
Det hade hyrts in barnvakter, två tjejor från byn, som gjorde ett toppen jobb!

Å vilken kväll det blev sen då?!
Ett par hade rest från Italien för att närvara och de kunde knappt någon engelska å absolut ingen svenska men nu ja nu har dom minsann lärt sej en svensk sång som sjungs på svenska bröllop.... *ler*
Texten går så här: Rararajrajrajrajrajrajraj rararajraj rajraj rajraj osv.... *skrattar*
Kanske var 20:e minut sjöngs denna lilla visa å på slutet av kvällen sjöng även italienarna med....

Sent på kvällen i sus å dus satt jag och Mannen i "mingel-rummet" då Grönsaks-Anders, ja han kallas tydligen så, bestämde att det var dags att leka "Så ska det låta"....
Å som vi lekte....
Vi såg framför oss skyltar på väggen (som egentligen inte fanns, ja skyltarna alltså för väggen stod där den stod...) med siffrorna 1-5, vi fick välja ett nummer å bakom stod det RAJ.... Gissa låten... *skrattar*
Alltså vi hade så sjukt roligt i helgen att det inte är klokt.
Måste dock påstå att man har blivit vuxen....
Kontrollerade alkoholintaget så bakis blev jag inte igår men ack så trött jag är idag....

Måste även passa på att säga STORT TACK till barnas underbara farmor!!!!
Inte nog med att vi fick åka på bröllop utan barn, fick egentid, middagsmaten var serverad när vi kom hem, tvätten tvättad, blommor inhandlade till blomlådorna!!!!!!
Så Annakarin!!!!!!
Du är guld värld!!!!!

Ett lyckligt Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Det låter helt underbart. Allting, från blommor til hemkomst med blommor i blomlådorna. Nu sjunger jag med nästa gång ;)

Kram

Vardags-mirakel sa...

Vilka härliga minnen från bröllopsfesten, kul att höra från dig igen. Kram Eva.

Inas sa...

Hej Du!

Ja, I Hede och Vemdalen har jag varit en del i. det är fint där även sommartid. Och visst är det kul med bröllop. Jag har varit gift i 12 år nu och är lika kär fortfarande... Hoppas att du har det bra.

Ville bara önska dig en bra kväll och ha en fortsatt bra vecka.
Goa kramar Ina

Sjabbig men chic sa...

Det låter som att det helt enkelt varit fantastiskt skitkul! Vad roligt!

Kram Lisa