onsdag 25 mars 2009

Varför bo i Jämtland???

Ja det undrar jag just nu!

Faan!
Denna vecka som började så himla bra fick ett abrupt slut idag!
Hade ett så kallat lönesamtal med närmsta chefen idag å tja vad ska jag säga???
Nått fatalt jävla fel måste det ju vara i huvet på en del!!!!
Det som stör mej mest är att dom som är rövslickare å vänder kappan efter vinden dom tjänar på att betee sej som några jävla UFOn!!!!!

Så då sitter jag här... Är super lessen på gränsen till kränkt å funderar å funderar på hur mycket det är värt att bo här i Arslet på Gud (för att knycka en bra slogan av min älskade svägerska) för det är verkligen så jag känner just nu!
Stor jävla mening att ta på sej å lära sej nya saker å försöka få till det till det bästa på jobbet!
Som person älskar jag att arbeta så ni kan ju gissa vilket ofantligt nederlag min sjukskrivning har varit!
Jag vill inte vara med om det här längre....
Så snälla Universum sänd mej ett nytt, roligt, spännande, givande å välavlönande jobb!!!!

Lessen var ordet!

Mu

11 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Tänker på dig, gör något roligt och förträng mötet ;-) Ha det bra, kram Eva.

Marie//Tekla Maräng sa...

Kan bara hålla med om att det finns rövslickande UFO.n.
Kram Marie:)

Ingela la la sa...

Låter ju inte så kul... Fast det finns UFO:n lite överallt, tyvärr!

Hoppas det blir bättre
Kram Ingela

Camilla sa...

UFO:n bör förpassas dit där de tillhör, rymden :)
Synd att de inte ser vad du ger...
Ha det bäst

Tess sa...

Stackare! Finns alldeles för gott om UFO:n tyvärr. Känner med dig!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hm...ny på din blogg. Frågar mig själv om vi jobbar på samma arbetsplats *fniss*
Som Grynet säger, Ta inget skit. Men du, jag tycker också att det är bedrövligt att man får mindre lön bara för att man inte kan skryta om sig själv eller fjäska för chefen. Ha det gott!

Carolin Mann. sa...

Ta halva brorsans butik och gör en inredningsbutik och sälj hela dixie plåtburke sortimentet :) Skulle passa dej bra :)Älskar dej!!
Stor kram!!

Angelica sa...

Oj då! Det lät illa... Jag hade gärna anställt dig, men annars får du gärna komma ner hit och hjälpa mig med barnen ;D Lovar massor med blöjbyten och massor med strålande sol! Det blir många BBQ's och glada skratt...

Idag är det ingen dans på rosorna här hemma heller, jag skrubbar alla väggar och möbler, Zasha har redan slagit sönder 2 glas och Texas har bajsat i gästrummet, men jag måste le och imorgon är en annan dag!!!

Så många kramar och du vet väl att man ska leta nytt jobb när man har ett!!!

Angelica

Malin Winbladh sa...

Jobbar inte i Jämtland men har samma problem, ska träna upp nyanställda med sämre meriter och ingen erfarenhet och som tjänar 5000 pix mer i månaden! Surt är bara förnamnet...
Sköt omdig!
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

Jag bor oxå i Jämtland , jag var oxå inne på lönesamtal i går, jag flyttade oxå upp pga kärleken. Scary.
Jag sa att det var onödigt att gå in. Hur mycket orkar jag ljuga för 300 kronor?/ antispättan

Anonym sa...

Vad skönt att det inte bara är inom polisen det är så här....
Tänker på dig, känner med dig har upplevt samma sak gång på gång på gång.... ändå slutar man inte... självdestruktiv eller? ;-)