torsdag 12 mars 2009

I Tv-seriernas våld...

Håller på att försöka bryta mej loss från Tv-seriernas tortyrliknande våld...
Känner själv att jag hellre kryper ner i sängen tidigare med en god bok än att jag sitter å stirrar på dumburken!
Men det är svårt! Skit svårt för att vara helt ärlig!
Har följt Desperata husfruar i många många år men i tisdags fick jag nog!
Kollade på Bygglov och fick till min stora glädje uppleva sann lycka när familjen kom tillbaka till sitt renoverade hus!!!! Då blir jag glad!!!!
Å så i onsdags var det dax för Arga snickaren....
Lika bra som alltid å kvinnan som behövde hjälp behövde VERKLIGEN hjälp!!!!
Efter det brukar jag kolla på Grey´s men icke igår!
Då blev det Leila för hela slanten å sen natti natti!
Har även sedan en vecka tillbaka gjort om min "morgonrutin"...
Kliver upp en kvart tidigare å tar en rask promenad med hunden!
Hur skönt som helst, dock under protester från hunden som skulle kunna sova till lunch om hon fick bestämma själv!
Men finns det ett bättre sätt att vakna till??? Solen är på väg upp å allt är tyst å stilla ute!
Super härligt är det!
Å så duktig man känner sej sen då!!!! *ler*

Ne men nog tjatat för nu!
Ha en bra dag allihopa å nu är det ju snart helg å allt!!!!

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Ingela la la sa...

Det där med att gå upp lite tidigare försökte jag en gång... Men med en man som gärna åker till jobbet före kl 06.00 (jag protesterar inte för det är ju skönt när han kommer hem tidigt..) och barn som kan slå upp sina blå kl 05.00 i värsta fall, senast kl 06.00 så har jag insett att jag skulle behöva gå upp ca 04.30 för att promenera!! SÅ roligt och skönt tycker jag inte att det är =)
Bra jobbat av dig, och man blir ju piggare!
Kram Ingela

Camilla sa...

Det här med TV är som en drog :)
Varför fastnar man alltid? Det kan vara världens skräp & ändå så kan man inte sluta titta.
Min Tv är väl i princip alltid på vare sih jag tittar eller inte, ja förutom då jag sover.
Samma med datorn.
Låter ju som om jag inte har nåt liv :)
Ha det gott

Sjabbig men chic sa...

Ja, ibland så är det så att TV:n måste vika för sömnen. Jag är sjukt beroende av sömn. Har jag sovit för lite så känns det som om jag är riktigt ordentligt bakis och hur än härligt det låter med en tidig morgonpromenad då så hjälper det inte. Men tidig morgonpromenad när man är någorlunda utsövd det är kanon!

Kram Lisa

Vardags-mirakel sa...

Vilka bra vanor du börjat med! Snart är det helg, melodifestivalsglitter och ledighet! Kram Eva.

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis att du lyckas med att gå upp tidigare för att ut å gå lite längre med hunden.
Är själv så himla morgontrött av mig så man får vara glad att jag *bara* kommer upp.
TV.n och jag är nog bara beroende av varandra när det gäller brittiska deckare och melodifestivalen.
Kramar:)

Bloggullet sa...

Så lustigt att du kallar det desperata husfruar precis som jag. Själv är jag besegrad av teven och serierna som går, jag bara fortsätter glo och orkar inte slita mig loss.;0)
Jag har fastnat.
Kramar