tisdag 3 mars 2009

Leila bakar = Mamma-Mu bakar

Fick som bekant denna av familjen (Läs: Underbara Mannen) när jag fyllde år:


Bild lånad från Leila.se

Å i lördags morse vaknade jag lite tidigt å hade lite "tid över" innan resten av familjen vaknade eller ja Sonen var ju självklart vaken men inte Mannen å Dottern... Detta resulterade i ett Sconesbak dock utan någon vidare succé...

Dom tidigare sconsen som jag har bakat har jag inte haft i råsocker vad jag minns men i dessa skulle det vara 1 dl tror jag, de vart en aningens för söta för att vara frukostbullar för vår smak... Men men fina blev dom i alla fall!

Titta:Foto: Privat

Så nog om bakande... Är fortfarande hemma med en son som har gått ifrån att vara tussig till att vara dum dum dum.... Trevlig ålder detta då.... Eller inte om jag ska vara helt ärlig.

Vill inte minnas att dottern var lika dum men det har min mamma varit snabb att påminna mej om å när hon väl sa det så kom minnet rusande som ett godståg....
Shit alltså hon var ju precis lika envist dum i den här åldern så enligt mej kan man se detta på två sätt...
1. Gräv ner dej å gräv långt för sonen är så dum så risken för att man själv sjunker till samma nivå är stor...
2. Se det för vad det e å försök att bita dej i tungan å ha tålamod.... Dottern är ju lugn å mysig idag så hoppet lever...

Tålamod ja just det ja.... Eller som en mycket trevlig människa sa till mej en gång...
" Du måste ha mod att tåla "

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Se det som ett steg i utvecklingen, snart nog är de utflugna och då saknar man nog till och med de dumma stunderna...Ser ju supersmarrigt ut med scones,ha det bra kram Eva.

Angelica sa...

Underbara scones, tror att det är mer än tio år sedan jag åt scones...

Oj oj jag har massor med "dum"- stunder att se fram emot med andra ord, tur att de små är under tre fortfarande *skrattar*!

Ha en strålande tisdag vännen!

Kram

Angelica

Ingela la la sa...

Jag tror att jag vet vad du menar.. Elin är 3 år behöver jag säga mer =) Hon har ju för sig blivit bättre än för ett par månader sen.. Hoppet finns.
Ser gott ut med scones =)
Kram Ingela

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Vilkem lite morhulda du är!!!=)
Bakar och fejar!

Den boken har jag också önskat mig men inte fått...snyft!


Kram Sanna

Marie//Tekla Maräng sa...

Underbar bok som verkligen väcker lusten att baka.
Jodå man måste ju ha modet att tåla, men ibland sprängs den gränsen...
Ha det bäst Marie:)

thebromanders sa...

Sconesen ser jättegoda ut! Hade nog passat amerikanarna i smaken, de vill ha sött till frukost:)

Och det där med jobbiga barn. Där har man ju varit!! Minstingen, 5-åringen, är superenkel, så jag hade nästan glömt bort hur jobbigt det KAN vara!! Men min 15-åring gick inte av för hackor!!! Alla tröstade mig med att säga att man får bara ETT sånt barn. Det stämde för mig... men kanske du är undantaget som bekräftar regeln?? Nån måste ju vara det med:)