tisdag 3 mars 2009

Mammaring + SNÖ of Sweden

Har jag berättat att jag fick en "Mammaring" i julklapp av min älskade Mann???
Jojomensan det här med att blogga har visat sej vara gynnsamt för en viss Mamma-Mu... *ler*
La ut denna fantastiska ring på min önskelista i höstas å gissa hur förvånad jag blev när jag fick den i julklapp?!
Underbara tider va?


Så här ser ringen ut:Bild lånad från Russinnet.se

Texten som står på är "En mamma är egentligen bara en flicka som har råkat att bli stor". Visst är den fantastisk vacker va?

Om jag bara kunde ha den så skulle jag ha den jämt tror jag men den suger sej fast på något sätt som gör att jag nästan får panik... Är inte van vid så breda ringar så jag har en plan om att gå iväg å få den utslagen på något sätt... Borde fungera! Måste fungera! Annars får jag göra om ringen på något sätt så det blir ett hängsmycke.

På tal om smycken så var jag på utförsäljning hos SNÖ of Sweden i söndags.

Ägarna till detta företag bor här i byn å har sin äldsta son på min sons dagis (ja jag vet att det blev lite "Jag mötte Lassie" men det finns en poäng med detta... *ler*) å de brukar ha utförsäljning ett par gånger om år å då är det andrahandssortering eller utgående produkter till halva priset...

Kan meddela att jag har en himla massa halsband å armband som det står SNÖ på... *ler* Jo men i alla fall i söndags hade jag med mej dottern för första gången å hon fick ta med sin plånbok med egna pengar å allt...

Man får ta en mindre kartong å plocka i å sedan ställer man sej å räknar ihop vad härligheten kostar å sedan får man betala med ett leende... *ler* Dottern hade plockat ihop för en summa av 750 kr å hade med sej 200... Hmm.... Pedagogiken slog till igen å vi stod å räknade å plockade bort osv... Själv hamnade jag över 200 å under 750...

Framme i kassan stod då denna ägare å skulle ta betalt å då säger Dottern att där är ju Johns pappa... När han sedan hade räknat ihop hennes smycken så sa han att detta kostar 200kr men då du är en kompis till John säger vi 150kr. Snacka om att dottern höll på att svimma när hon fick pengar tillbaka å en hel sedel sen då... *skrattar*

Själv fick jag ingen rabatt för att jag är en kompis med John men lika glad är jag för det men gladast är nog räven.... *skrattar*

Så dottern har redan nu vid 7 års ålder lärt sej vikten av kontakter.... Hmmm vart ska detta sluta så säg?

Mu för nu ;)

10 kommentarer:

Angelica sa...

Vilken vacker ring och tänkte "låna" texten och göra en tavla ;D
För precis så känner jag mig!

Ni fick en härlig shoppingdag förstår jag och kanske inte så dumt att gå och handla med den lilla!!!

Kramar

Angelica

Bloggullet sa...

Sån fin ring, det är extra roligt att ha på sig sånt som man önskat. Jag gillar smycke, och hade jag varit på utförsäljningarna hade jag nog snart haft huset fullt.;0)
Kul att ni fick rabatt.
Kramar

Hemmalycka sa...

Vilken häftigt vacker ring :).
Kul att hon fick rabatt.
Kram Åsa

Sjabbig men chic sa...

Men åh, har du den där ringen. Den där ringen är den absolut finaste som finns och jag har velat haft den sen första gången jag såg den!
Vad roligt för dottern med rabatt! Förökte du inte ens säga att du borde få rabatt eftersom du är mamma till Johns kompis?

Kram Lisa

Lantliga drömmar sa...

Vilken tjusig ring, en sån ska jag nog önska mig. Vilken härlig shopping ni hade! japp kontakter betyder allt.

Carolin Mann. sa...

ÅÅÅHHH Älskade SNÖ, Nästa gång säger du till, så föjer jag med... :)

Anonym sa...

Underbart vacker ring :) Jag har själv några smycken i SNÖ-kollektionen.. helt underbara.. jag bara älskar dom.

Ha en underbar dag
kram Veronica

thebromanders sa...

Jättefin ring!! Och kontakter, det måste man ha:) Åååh, vad roligt att kunna fynda så där!! De har ju jättefina smycken - snö.

PS. Nu kan jag ju säga att jag "känner" nån som känner dem som äger Snö. Det är väl okay?? Inte för att jag vet vilka fördelar det ska ge mig men...

Anonym sa...

vilken underbar text din ring har =)
man kan nog inte hitta en bättre beskribning på vad en mamma är =)
vökdigt bra blogg du har!
ha det bra //P

Brunkullan sa...

Å jag var också där!!:)
Men inte fick jag rabatt inte..haha...trots att jag känner och umgås med herr snö of swedens x-girlfriend...Jag vet. Mötte lassie här också..haha:)

Hittade dock en del fint som jag köpte:)
Susanne