lördag 14 mars 2009

Skoteränka???

Skoteränka finns det som ord??? Annars har jag nog hittat på ett eget ord...
För det är just det jag är i skrivande stund... Skoterjävlen har tagit min plats!!!! *ler*

Nej skämt å sido så har Mannen å grannen Conny pratat om att ta skotern här ifrån Östersund å åka via sjön, Oviksfjällen å vidare för att "landa" i vår stuga i Vemdalen i över 4 år nu så nu var det väl dax skulle jag tro.... *ler*
Nu fick de även sällskap av grannen Ove vilket för min del bara känns bättre ja men jag tänker så här.... Ju fler desto bättre!
Mannen har jobbat idag å slutade 15.oo.... Dom övriga två har haft någon form av resfeber för dom har skruvat å fyllt på diverse flytande "saker" i skotrarna.
Fick ett samtal av Mannen när de hade åkt i ca två timmar å då hade Connys gasvajer gått av... Hmmm...
Iof smyg-ringde jag till våra goda vänner Kristofferssons i Vemdalen igår när jag var ute med Doris.... Ville bara kolla att de var hemma ifall bara ifall Männen skulle behöva någon form av assistans längst vägen å vilken lycka när Kristina talade om att hennes kusin Per jobbar åt fjällräddningen. *skrattar*
Under dagen idag har Mannen fått flera samtal från vänner i byn om att det är bara att ringa om det behövs någon hjälp.... *skrattar gott*
Självklart hoppas jag att de har det bra där ute i kylan å att det är värt detta.
Själv sitter jag i soffan med en massa ljus tända, läser lite på en god bok, har melodifestivalen i bakrunden å kidsen ligger i vår säng å kollar på festivalen eller kollar å kollar...
Sonen sover nog som en liten gris å dottern gör nog allt för att inte somna... *ler*
Blir nog ingen sen kväll för mej idag för jag vill oxå krypa ner mellan mina älsklingar å bara njuta!
Förklara för mej den som kan hur det kan komma sej att barn kan lukta så gudomligt gott?!
Å inte behöver jag vara rädd för att sängen ska vara kall heller när jag ska gå å lägga mej...
På tal om barn var vi å handlade idag å då kom minsann sonen på en ny grönsak...
Vi skulle ha en ask med coctailtomater å två burkar krossade tomater...
Sonen sa att det nästa på listan som skulle inhandlas var kort och gott
"små krossade tomater"...
Hmm.... Tja så jäkla fel ute var han ju inte... *ler*

Dagen har annars varit kanon!
Vilket väder vi har här i Jämtland! VA?!
Fantastiskt!
Har snyggat till luspudeln (Läs: Doris) lite då hon har börjat fälla nått så kopiöst å hon njöt verkligen! Det har hon aldrig gjort förrut så nu måste jag ha fått till det ordentligt!
Sedan drog kidsen in till grannarna å jag fick sitta själv i solen med min bok å bara njuta i säkert en timme! Det är lyx det!
Alltså vi måste verkligen ha världens bästa grannar!
Fick precis sms från min vän Christine där hon undrade om jag hade hört något från Männen....
Å ja det har jag ju som sagt gjort...
Fick sedan frågan om jag visste när dom hade beräknat att vara framme....
Mitt svar löd så här: "Eh.... menar du att jag ska veta det? *skrattart* Har inte en aning faktiskt....
Såååå mysteriet kvarstår.... Kommer Männen fram till Vemdalen??? Åker dom på varsin skoter eller har dom fått lämna en på vägen???? Har de behövt ringa efter hjälp????
Ni ser spänningen finns i luften....
Fortsättning följer.....

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Jag tycker att det låter jättekul! De har säkert kanonroligt. Du får mysa på och ha en riktigt mysig kväll med dina väldoftande barn!

Kram Lisa

Malina sa...

Tända ljus, god bok och nöjda barn. Vad mer kan behövas i livet?! Kraamen på dig!

Carolin Mann. sa...

Jag vet att dom har kommit fram, för jag frågade din granne kicki :) God natt

LÖVE JO

Malina sa...

Go kväll i stugan!
Jag skulle verkligen vilja att du och gänget kommer en annan dag, det körde lite ihop sig i dag. Typiskt att flera roliga alternativ dyker upp samtidigt. Fick ni en bra dag i solen? Kram och sus gott!

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Män kan konsten att fortsätta leka även när dom är gamla och skoter är ju en jättbra leksak. Jag har leden förbi huset så jag vet. Oj vad dom leker och kör i kapp och fjantar sig. Var du glad att du slipper följa med.

Ingela la la sa...

Hoppas att du har det bra. Jag såg på någon annans kommentar att dom har ju kommit fram, men hur framgick ju inte ;-)
Ha en bra dag!
Kram Ingela