tisdag 24 mars 2009

Ovanlig tisdag...

Vet ni vad?
Jag kom på mej själv idag att det faktiskt är tisdag idag?!
Å jag som bara avskyr tisdagar som pesten!
Men jag vet inte... Känns som om jag har lite mer ork liksom... Hmm...
Kan bero på olika saker...
Ljuset som återvänder...
PMS-drickat....
Sonen som faktiskt har börjat sova bra! Äntligen med tanke på att han snart fyller hela handen!
(Peppar peppar är väl bäst å säga)

Tror att det kan vara mycket som spelar roll!
En enorm energitjyv som jag försöker deleta är tv:n.
Saknar dock mitt Bygglov ikväll.
Känner inget sug efter Äntligen Hemma men hur ska jag kunna leeeevvvaaaa utan Anders i Arga Snickaren?????
Jag bara undrar HUUUUR?
Han är ju bara så bäst alltså!

Var ut en sväng på lunchen idag å shopade... Shopade å shopade... Köpte broddar alá Momma stuk på Claes Ohlsson...
Vilka i rask takt kommer att lämnas tillbaka imorgon!
Dumma dumma broddar!
Har kommit över den här känslan av att det är pinsamt med broddar, tro mej efter ett antal vurpor så kommer man över känslan!
Har haft ett par super bra broddar från Apoteket tidigare men så sa Mannen att nu finns dom minsann även hos Claes... Jo tjena!
Skitbroddar säger jag!
Efter mindre än halva vägen lossnade dom i framkant!
Å efter ytterligare några steg lossnade hela skiten!
Slutade med att jag bara gick halva rundan å nu är det ju det bästa vädret givetvis...
Å med broddarna i handen å spände mej till max för att inte ramla som jag gjorde i söndags!
Så vad blir det av detta??? Jo ont i höften givetvis... Som ett brev på posten!
Vet inte om jag nämnde detta i något tidigare inlägg men jag var i alla fall ut i söndagskväll på min kvällspromenad å då med min nya fina jacka med en maaaassssaaaa bra finesser...
En finess är att det sitter ett litet urgulligt kompass på ena ärmen!
Å så gulligt å självlysande det var då! Var ju tvungen å kolla vart jag gick så jag hittade hem...
Å hade givetvis inte fokus på underlaget jag gick på!
Schvipssss sa det å så låg jag å tittade på stjärnorna!
Fick en kall nos på kinden precis som att Doris frågade hur det gick...
Gick inge vidare...
Jag gick iof vidare... Hem utan att ens så mycket som att titta på kompassen en gång till...

Så kan det gå... *ler*
Ser fram emot en härlig onsdag å önskar er alla det samma!

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Tess sa...

Hahahah...underbart! Förlåt att jag skrattar men, det låter sååå kul även om det inte kanske var så kul för dig ;)

Lallis - liv och leverne sa...

Vad skönt att du är piggare och har mer ork:)
kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Ja, hela idén med broddar är ju att de ska sitta på skorna. Ramlar de av så är det inte mycket att hänga i julgranen.

Kram Lisa

Tidsmästarinnan sa...

Goaste hunden som ville kolla så du mådde bra :-)
Va, är arga snickaren slut, honom gillade jag också!! Fast Äntligen hemma är mitt favoritprogram. Ja Bygglov är också bra... hmmm, kanske borde vidga mina TV-vyer lite, vad tror du :-D

Kram!
Susanne

Marie//Tekla Maräng sa...

Får man mer ork av det där PMS-drickat? Skulle i så fall behöva en stor dunk.
Skratt jag har också provat Claes ohlsons broddar och det gick inget vidare. Det halkade av en där och här. Så jag fortsätter med att stå på öronen med jämna mellanrum.
Ha det gott Kramar Marie:)