måndag 2 mars 2009

Uaaääää jag saknar min klöverchampagne...

Jo det är sant! För mej är mjölk lika gott som champagne!!!!!
Åååååå som jag saknar denna vita dryck!
Syndade dock vid ett tillfälle förra veckan men jag tyckte att det var befogat...
Dottern skulle ha med sej chokladbollar på skolan i fredags som en liten mysavslutning inför sportlovet...
Givetvis var jag och Mannen absolut tvungna att provsmaka dessa små läckerheter så att dom inte i all hast hade blivit förgiftade! Skam på torra land om vi skulle ligga bakom en massa magsjuka ungar lagom till ledigheten...
Sagt å gjort vi tryckte väl i oss en hel hög å ingen av oss blev dålig! *ler*
Till detta tog jag ett glas mjölk.... Hmmm njuter av bara tanken....
Men jag stannade där vid endast ett glas! Duktiga jaaaag!!!!

Som ni mina kära blogglovers kanske har märkt har jag inte bloggat på ett tag...
Har inte haft tid helt enkelt! Inspiration har funnits, tro mej men tiden har inte räckt till samt att jag har varit sååååå himla trött på kvällarna.
Nu brukar jag alltid bli trött på våren då ljuset kommer tillbaka för helt hux flux får jag för mej att jag ska hinna göra så mycket mer då solen är uppe.... Dumt jag vet å framförallt då jag bor på en plats där det aldrig blir mörkt på sommaren... Lite typiskt mej kan jag väl säga då.... *ler*
Tror dock inte att jag är ensam i detta, eller har jag fel?!

Hmm vad har jag då gjort denna vecka?
Jo jag har jobbat, har lyckats jobba en hel månad utan VAB sen jag vet inte vad... Dock var det precis på järsken att det inte blev en hel månad....
I fredags när jag var på fritids å hämtade dottern ringde de från dagis och sa att sonen var dålig, å huuur dålig var han inte då?!
Han var vit som ett lakan i ansiktet å svag som ett bananskal, ont i magen å kallsvettig...
Tjooo hoooo tänkte jag... kul fredagskväll detta blir....
Fick bära honom (vilket är emot mina principer så förstå hur klen han var pojken) till bilen, placerade en påse i knät ifall han skulle börja å kräkas innan vi kom hem...
Ja jag vet inte hur många meter vi kom innan han hade somnat?!
Väl hemma (tar ca 5 min m bil) sprang jag in å ställde i ordning en plats i soffan åt honom med filtar, kuddar, handukar samt hink, sprang ut å hämtade pojken å bäddade ner honom i soffan.
Då vaknar han.... Å är huuur pigg som helst...
Var väl inget fel på honom heller?????!!!!!
Ehh... men ursäkta en vilsen själ men vad faan hände???
Ok han har varit på g att bli förkyld men inget mer...
Sedan har han varit i sitt absoluta esse i helgen... Fick stå på dörrmattan (Läs: skamvrå dock utan att vi använder just ordet skamvrå som jag personligen tycker låter väldigt illa så vi hotar med dörrmattan i stället för det är det absolut värsta stället i huset, allt enl. sonen...) i tid å otid, blev utan lördagsgodis (vilket är världens undergång...) osv....
Igårkväll såg han så där super glansig ut å alldeles matt igen så gissa vad vi gör idag???
Jojomensan vi VABBAR..... Hmm....

Ja som tur är kommer min Mamma på onsdag så jag VET att jag kommer att kunna jobba torsdag å fredag.... Tror väl att jag även kommer att kunna jobba på onsdag om han inte blir värre än så här men imorgon det kan jag inte riktigt svara på...
Oj... ser nu hur långt detta inlägg kommer att bli å inser nu det praktiska i att skriva lite varje dag...
Ska göra det igen..
Men nu säger jag:

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag gillar dina inlägg. Oavsett om de är långa eller korta. Så det så:)
Men vad trist med sjuka nu då.
Men hoppas att det snart går över.
Stor kram från mig.

Brunkullan sa...

Skönt att höra av dig igen:)
Hoppas sonen kryar på sig nu snart!

Susanne

Sjabbig men chic sa...

Men vad hände då? Blev det kaos med toabesöken eller smög sig mjölkglaset obemärkt förbi?

Kram Lisa

Vardags-mirakel sa...

Gott med chokladbollar...En hel månad utan vab är ju fantastiskt! Hoppas han mår bättre snart, ha det så bra kramisar Eva.