onsdag 18 mars 2009

Bajs-kuren är avslutad... PMS-drickat nästa...

Jaha då hade man avslutat bajs-kuren då...
Kan inte annat säga att det har varit en kur med framgångsrikt resultat... *ler*
Så nu på nästa då...
PMS-drickat!
Det är någon form av olja som ska tas tre gånger dagligen, 1msk åt gången å det var inte gott kan jag meddela!
Tur att jag har lärt mej att dricka juice på mornarna nu.
Har alltså helt slutat med te, mjölk drickande, har bytt ut det mjuka (dock grova) brödet på morgonen till knäckemacka.
Snacka om att Mann har lagt om livet!

Helgen som kommer blir dock svår!
Vi ska till stugan å vad gör jag i stugan??? Dricker te i kopiösa mängder bara för att det är så gott å härligt med något varmt å dricka när man har varit ute i snön å "rumlat runt".
Blir säkert inga problem men ack ack å ve så tråkligt det känns...

Igår var det skidträning igen... Veckorna bara susar förbi....
Skjutsade hem en av dotterns klasskompisar med ett knä som värkte, dottern fick en skrubbad näsa å näsblod, sonen ville hellre skotta snö än åka skidor för "Skidor, Mamma, kan jag åka hemma", sa han med bestämdhet!
"Ja men du kan ju skotta snö hemma oxå men inte få hjälp av någon skidlärare hemma", svarade jag å trodde faktiskt att jag skulle vinna denna diskution!
"Behöver ingen mer hjälp för jag kan åka skidor, jag kan allt jö", fick jag till svar.
Ja ha!
Det var den vinsten det....

På tal om lingonsylt så jobbade jag i fredags min sista dag som sjukskriven!
Konstigt det här med Sverige idag...
Min läkare bedömmer att jag ska vara sjukskriven 25% men Försäkringskassan betalar inte ut någon ersättning...????
Hur kul kan det vara i dag att vara läkare å bli konstant ifrågasatt sin yrkesroll???
Inge skoj tror jag!
Tycker mest att man möts med pust å stön å stonk från läkarkåren...

Detta har då resulterat i att jag nu jobbar 80% å tar ut föräldrardagar för att täcka upp resten... Hmmm... Det här med att jag behöver vila å återhämtning kommer liksom vid sidan av livet just nu för om man inte jobbar heltid har man inte rätt till full barnomsorg....
Känns lite som att någon biter sej i rumpan hela tiden...

Men annars är det bara bra med oss!
Solen skiner men det blåser något så vansinnigt!
Igår på skidskolan var vi ett helt gäng med föräldrar som stod inne i värmestugan å värmde oss medans våra små försökte åka skidor i stormen... Gick så där!

Ha nu en toppen bra dag alla där ute!!!
Snart är det fredag... *skrattar*

Mu för nu ;)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron. Vad är det du dricker mot PMS? Själv äter jag vitaminer som hjälper, jag lovar..och ett plus är att sexlusten ökar med.

Hur känns det att jobba så mycke nu då? Jag har bara 50% fast tjänst och letar med ljus o lykta efter mer jobb men det växer inte på träd vill ja lova. Men det är tur jag har mitt sidojobb, som i framtiden ska bli ett av mina fasta jobb. Det är försäljning av hudvård, hälsokost och kryddor. Har du hört talas om Alpnaering? Annars gå in på deras hemsida. www.alpnaering.se och kolla. Du kan registrera dej där som webkund men ta kontakt med mej då så ska jag hjälpa dej.

Sköt om dej och ha en underbar dag
kram Veronica

Angelica sa...

Här kommer en glad hälsning från Mallorca och det var ju väldigt vad du är hälsosam ;D De enda vitaminer jag får i mig är D från solen *skrattar* men det hade nog varit en bra ide' med en liten superkur nu!

Vad härligt det lät med skidskolan och din gosse verkar vara en riktig liten smarting!!!

Kram

Angelica

Malina sa...

Du är så härlig Mimmi, kör hårt. Ett tips när det gäller tedrickandet, köp rött eller grönt te. Det är gott, smakrikt, nyttigt, EJ FÖRSTOPPANDE och varmt... Perfekt för stugan! Kolla vad Veronica äter för vitaminer, kan vara ngt att komplitera med. kraaamen!

Sjabbig men chic sa...

Ja, jag måste ta tag i det där med PMS grejen men den är ju bra att ha i bland också. Du kanske får dricka vin istället? Eller lite Irish? Det hjälper i alla fall mot PMS.

Kram Lisa

Anonym sa...

Haha!Jag tror ja förstår! Försäkringskassan, läkarna...o barnen som behöver NU!För o inte tala magen som lever sitt eget liv=)))Du behöver muntras upp=)Kika in på www.linolin.se vetja.Du kanske hittar nåt som du gillar! Mkt fina kläder nu=) Helena...

thebromanders sa...

Det låter lite jobbigt, det där...
Och stackare, att inte kunna dricka te, när du är så van vid det... vad kan du dricka istället?? Warm cider? Det är ju gott:)

Inas sa...

Det har hänt en hel del för dig den här veckan... hoppas att det löser sig med allt. Kul grabb du har... Sköt om dig kram Ina

Anonym sa...

skogsnuvan säger och har sagt det förut. Jag är glad att jag slutat jobba på försäkringskassan. Har full förståelse för hur du mår. Jag har haft magsjuka i 2 dygn nu och känner mig som en urvriden disktrasa.

Skomakartummen sa...

Ja denna försäkringskassa.. det är en märkligt ting... de verkar göra som de vill utan att tänka. Vadå PMS och olja... hmm? Har nog missat något. Hoppas du får en skön kväll kram sari