måndag 2 mars 2009

Hmm... Vad är det som upptar min tid på kvällarna....

... Jo detta....


Foto: Privat
Foto: Privat
Detta är dotterns blivande rum som vi hade som vårt sovrum förut.
Sätter upp trä tak, har målat väggarna vita å tapetserat med hjälp av min underbara mor en fondvägg, kommer att bli hur snyggt som helst...
Om någon av en händelse råkar observera att fodret runt fönstret ser lite.. hmm... hur ska jag säga... tuggat på så finns det självklart en förklaring till detta...
Jo jag tänkte som så här då ra... Vill sätta upp nytt foder med foderklossar som det så fint heter å då var jag ju tvungen att kapa bort den biten som sticker ut... Å först försökte jag med Mannens japan-såg som skulle ge en såååån otroligt fin yta, ja tjena va?!
Sedan tog jag ett stämgärn å provade å knacka loss bitar, blev inte direkt snyggare å tillslut blev jag förbannad å drog igång sticksågen...
Det enda som Mannen har kommenterat med är: " Å du kunde inte sluta när du såg att det blev skit utan du var verkligen tvungen att fortsätta va?!"
Svar: Absolut ja! Måste fortsätta alltså... *ler*

Nehe nu står Mannen redo med pistolen... Ja spikpistolen alltså.... Leka tjuv å polis får vi göra någon annan gång... *ler*

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Underbart inlägg...!
Kommer att bli kanon fint i dottras rum. Ja, man måste ju prova sig fram och bra kvinna reder sig själv, man kan väl inte rå för att det inte blir exakt som man tänkt sig (med tanke på brädfodringen)
Lider också av någon slags vårtrötthet somnar nästan där jag står och ja, jag tror alltid att jag orkar och kan mycket mer under det ljusa halvåret.
Attans att det blev sjukdom av, hade ju varit toppen om det bara försvunnit.
Hoppas att det blir mysigt med mamma besök.
Kram Marie;)

thebromanders sa...

Typisk kommentar av en man:) Det låter som ett projekt! Själv håller jag på att riva ner tapeter. Det är också ett slit...