måndag 9 mars 2009

Autogiro på tronföljare....

Tänkte på en sak när den STORA nyheten om att kronprinsessan Victoria och hennes Daniel hade förlovat sej...

Visst kan man nästan påstå att vi har ett autogiro på tronföljare i detta land å i alla andra länder som oxå har kungligheter.

Själv blev jag jätte glad över denna nyhet, för att i nästa stund bli förvånad över min egen reaktion... Vad faan har jag att bli glad över egentligen?

Det är ju inte direkt så att man kommer att bli bjuden, eller?! *ler*

Ja men glad blev jag i alla fall å tänkte som säkert många andra att det var väl på tiden va?

Men som Prins Bertil ska ha sagt vid något tillfälle (ja inte till mej då utan jag har höööört detta å då måste det ju vara sant) att "Vi Bernadotter mognar sent" Jo jag tackar jag.... *ler*


Är i alla fall glad för deras skull å hoppas att Daniel kan göra mycket gott å nytta när det kommer till hälsa å friskvård sen hur det ska gå till har jag ingen aning om men hoppas kan man ju alltid göra!


Lägger ut en av dom finaste bilderna på detta par, allt enligt mitt tycke å smak...
Bild lånad från Aftonbladet.se

Ha en toppen kväll.


Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Kärleken är alltid värd att hyllas, man blir varm i hjärtat av den bilden, kram Eva.

Sjabbig men chic sa...

Ja, jag kan inte skryta med att jag är någon inbiten rojalist trots att jag är prinsessa själv. Men det här tillkännagivandet gjorde mig jätteglad. Äntligen lite ordning också på vilka man faktiskt får gifta sig med. Jag tycker att det är jätteprovocerande att Silvia hade kunnat få varit en riktig bonnstorsa och ingen skulle ha brytt sig men om prinsen kommer från Ockelbo då jävlar!

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det tog verkligen tid för herr kungen att klämma ur sig ett ja.
Kul på de sättet att kärleken fick segra.
ha det gott Marie:)

Brunkullan sa...

Ja..och nästa år blir sessan 32 år..!! Då hade jag en 10-åring;)

Nåja. Jag är också glad för deras skull. Och jag tycker det är skoj med vårt kungahus.
De representerar Sverige på ett perfekt sätt:)

Dessutom tror jag inte en president skulle bli billigare för staten. Snarare tvärtom!! Tänk bara vad det skulle kosta ett val år!!!!
Och sen skulle hälften ändå klaga på att fel gubbe/kärring vann posten....Precis som alla gör på den regering som sitter, oavsett om den är röd eller blå... Valda av svenska folket...? Som om det skulle vara det bästa..?

Susanne