måndag 9 mars 2009

Slutet på veckan å helgen....

.... har varit toppen bra!

Mamma min kom upp från den kungliga huvudstaden med bara en timmes försening, till barnens glädje åt vi middag på MAX, själv kommer jag nog aldrig bli riktigt sams med deras hamburgare men jag gillar verkligen den lugna stämningen som är på dessa restauranger.
Torsdag och fredag fick jag "jobba ostört" å då menar jag att jag inte behövde fundera på när jag skulle hämta barnen då de var hemma med mamma å pysslade!
Å som dom pysslar sen!!!
När sonen får höra att Momma ska komma upp så går det inte att ta miste på glädjen som han känner å det första han säger är: "yyiiiipppiieeee då ska vi pysssssla! *skrattar*

Måste bara nämna en sak som hände förra helgen när barnen var ute å åkte bob.... Efter en stund kommer sonen gåendes å jag frågar om han har roligt, får till svar:
"Jo jag har roligt ända tills jag kraschade mot ett träd å bröt benet men det känns lite bättre nu..."
Hm.... ;)
Han kom bara hem för att tala om att han hade brutit benet men att han skulle tillbaka till pulkbacken igen...
"Ehh... Ja ha.... Tack för informationen då".....

Nu i helgen när Momma har varit på besök å Mannen har varit ledig har vi snickrat å snickrat å snickrat å jag har målat bräder till förbannelse!!!
Resultat: Dotterns tak är nu färdigt! Inköp av taklist samt golvsockel gjordes igår efter att vi hade släppt av Momma vid tåget!!!!!
Så nu ska vi bara vänta på att listerna torkar så jag kan måla dom å få dom på plats... Sen är det golvet kvar....
Men jag ser (som jag har sagt tidigare) ljuset i tunneln å jag hoppas å tror att det inte är tåget....

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Angelica sa...

Vad roligt att det börjar bli klart! Ni verkar att ha haft en fantastisk helg och fått mycket gjort... Hoppas att veckan blir lika bra ;D

Kramar

Angelica

Vardags-mirakel sa...

Barn är för härliga i sina kommentarer! Snäll mamma du har som pysslar med barnen, ha det så bra kram Eva.

thebromanders sa...

haha!! Tur att sonens ben "läkte" så fort:)

Ingela la la sa...

Vad ni jobbar! Roligt att du börjar se ljuset eller skönt i varje fall!
Jag måste säga att MAX hamburgare är ju det absolut bästa i snabbmatsväg =) Det fanns inte i Göteborg förut men så öppnade en mittemot mitt jobb! (inte så bra..)
Ha en bra kväll!
Kram Ingela