måndag 18 maj 2009

Håller jag på att bli "vuxen"?

Morsning!
I helgen har det ju som sagt varit lite si å så med vissa av oss i familjen.
Lördagen var ju kanon, gick ju så långt som att kallade den för underbara lördag...
Natten till söndagen blev en katastrof, söndagen blev också riktigt bra eller ja för alla utom en i familjen i alla fall.
Dottern låg nerbäddad på soffan hela dagen med 38 graders feber å fick i sej minimalt med näring... Det är så tokjobbigt att se henne ligga och vara sjuk för hon är jätte tunn i vanliga fall och det känns nästan som att halva hon försvinner över en dag...
Vi andra i familjen poade på ändå.
Sonen å Mannen åkte på en "prova på att åka cross" grej vilket säkerligen kommer att bli dyrt i slutändan, själv målade jag hyllor å konsoller för brinnande livet....
På eftermiddagen tog jag och Mannen tag i barnens rum.
Trots att Dotterns säng inte gick att använda (återkommer till det sen...) bar vi in hennes gamla säng i hennes nya rum.
Vi lyfte även in hennes bokhylla så i Sonens rum, som för övrigt blev jäääätte stort blev endast hans saker kvar.
Å vilket lycko-skrik som kom ur denna lilla 5-åring när han fick se rummet sen?!
Han har flaggat lite för att han oxå vill ha ett nytt rum nu när Systers rum är klart... Hmm.... Ser problematiken i att ge Sonen ett nytt rum... Vi kan inte bygga på huset mer nu.... *ler*
Men han blev super lycklig i alla fall.
Jo åter till Dotterns säng...
I januari köpte vi denna säng:
Bild lånad från IKEA.se
Men som jag har nämnt tidigare fick vi inte alla paket hemskickade... Vilket vi inte insåg förrän i lördags då vi skulle börja å sätta ihop möbeln...
Nu kommer vi till det här med att bli vuxen....
Snabbt tog jag upp telefonen å ringde till IKEA's kundtjänst.
Fick prata med en kvinna vid namn Mariana, som försökte på alla sätt å viss att hjälpa mej.
Jag blev så otroligt trevligt bemött!!!
Helt otroligt!
Då hon inte kunde hjälpa mej mer än vad jag tyckte var för lite bad jag om att få prata med någon ansvarig.
Blev senare uppringt av en kvinna vid namn Marie eller Maria.
Jisses så impad jag blev av detta bemötande!
Alltså här har vi två kvinnor som har fått varsin stjärna i himlen!!!!
Tänk om alla människor kunde vara så?!
Vad mycket enklare allt skulle kunna vara!!!
Men det här med att bli vuxen, tänker ni kanske nu...
Jo men jag blev så otroligt förvånad över min egen reaktion!
Jag som alltid å då menar jag alltid går igång på en femöring och blir skit förbannad å "het".... Inte otrevlig men finner på något sätt alltid vinnande argument!
Jag var lugn som en filbunke?!
Jag!!!!!
Hmmm.... Håller jag på att växa ifrån tonårstrotsen nu när jag är över 30????
Hmmmm....
Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Helena sa...

Vilken mysig blogg du har, mycket rolig läsning! Jag börjar också närma mig de tretti och kan nog instämma med att man blir lite lugnare med åren... hihi! Ha en skön måndag! Kram Helena

lolla sa...

hejsan
vilken kul blogg du har, mycket kul läsning
kommer tillbaka en annan dag åxå
kram lolla
www.lollashus.blogg.se

Cina sa...

Japps, absolut! Vuxenpoäng till dig!! ;) Å andra sidan är det ju kanske lite svårt att "gorma" när den i andra änden är supertrevlig..... Hoppas det ordnar till sig med sängen!
Ha en bra dag!