onsdag 27 maj 2009

Pillisonger...

Någon som vet vart pillisonger sitter på människokroppen?
Jo jag vet... *ler*

Imorse satt jag med sonen i soffan å kollade på Svamp Bob Fyrkant (ja den som har döpt detta program borde söka läkarvård...) å så kommenterade jag sonens längd på håret, sa att det nog är dags att klippa till honom snart men icke!
"Nej mamma", sa sonen, "det ska vara så här".
"Ja ok då", svarade jag, "men då får vi i alla fall klippa lite runt öronen då håret hänger över".
"Nej det ska vara så", svarade sonen....
"Nej men det ska det väl inte", svarade jag.
"Jo pillisongerna ska vara långa, dina är ju jätte långa, syrran oxå", sa han.
"Ehhh... Har jag långa vaddå sa du?", svarade jag.
"Pillisonger", svarade sonen självsäkert.
"Är det polisonger du menar? Å inte har väl jag långa polisonger, eller?"
"Jo, kolla här", säger sonen å drar i mitt hår som ligger bakom örat.... "Här har du jätte långa pillisonger....".........

Hmm..... Om det är så att det bakom öronen heter pillisonger och det framför öronen heter polisonger så visst har jag långa pillisonger....

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Carolin Mann. sa...

Det där är nåt bara min Emil kan kläcka ur sig...!!
Du kom väl ihåg vad han sa om mina bröst.. eller var det Maja? hahha!!

Vardags-mirakel sa...

Hihi vad gullig kommentar! Barn har ett eget språk och det är mycket roligare, kram Eva

stefan sa...

En psykologi lärare berättade en gång om sin dotter som sa: Titta snön e kol-vit!
Barn e underbara!

Kram Kram

Malina sa...

Kloka lilleMann! Nå hur bli re rå, blir pillisongerna kvar??? Det skenade lite för mig och jag fick för mig att det var långt hår som satt ngn annna stans... Kraam!

Ingela la la sa...

Haha, jag med!!

Kram