fredag 29 maj 2009

Kevininkaise, dompar...

Ok då var vi framme i stugan, barna sover gott i sina sängar, Mannen sitter och bläddrar i en skvallertidning, hunden bökar på plats å jag har blivit serverad ett glas kall öl... Kan livet bli bättre?
Jo självklart kan det bli bättre men just nu är jag ganska nöjd.

Dottern har som jag har nämnt börjat spela fotboll å i onsdags kom Mannen hem med ett par fotbollsskor till henne. Ok lätt begagnade men vad gör väl det?!
I går (torsdag) provades skorna både inne å ute.....
Efter att ha provat skorna ute på gräset kommer dottern inrusande å skriker lyckligt att hon blev mycket längre i fotbollsskorna då hon står på domparna.... *skrattar*

Någon som har sett dompar på fotbollsskor någongång? *ler*
Å som att denna "långskånk" skulle behöva att bli längre....
Tjejen är 7,5 år å är snart lika lång (läs: kort) som sin mamma....
Undrar just hur gammal hon kommer att vara när hon kör förbi mej i längdtävlingen...
Mannen är ju nästan 2 meter å om någon är så oförskämd att fråga moi hur lång jag är brukar svaret bli: En och liten.....
Ja för jag är minsann En och liten! Till längden i alla fall... *ler* Bredden är det sämre med...
(Snacka om självinsikt va?)

I bilen på vägen hit satt min älskade make tillika pryl-bög å talade om hur högt över havet vi var på olika ställen längst vägen mellan Östersund och Vemdalen, som att någon skulle bry sej eller???
Jo men GPS:en (en av dom) är en ständig följeslagare när vi åker bil (undrar ibland om han är rädd för att inte hitta hem... *ler*) å så började han i alla fall prata om hur många meter vi var över havet osv.... Då frågar Dottern om vi vet hur högt Sveriges högsta berg är...
Ehh.... Är tanken att vi som vuxna ska kunna det? Ja jag gör det inte!
Gjorde nog det till något prov någon gång men den infon är för länge sedan utbytt....
Däremot fick vi minsann lära oss vad Sveriges högsta berg heter...
För det kunde hon, Dottern alltså..... Jo då.... KEVININKAISE.... Någon som har bestigit det berget någongång???

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Dotterns kommentarer är ju för härliga! Och med självinsikt kommer man långt ;-) önskar er en härlig helg, kram Eva.

Ingela la la sa...

Haha, det låter som om ni kommer få det både roligt och mysigt i stugan ;)

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att ni har det riktigt skönt i stugan och nej jag kommer inte heller på hur högt Kevininkaise.
Kram

Världsmetropolen Linköping sa...

Jag och maken går under namnet Selma och lilla Fridolf. Han är kort och tjock och jag är längre och tjock! Who cares! Har du inte fått mitt mail om golfbollarna? När det kommer till barn och alla deras frågor som jag inte kan/orkar eller vill svara på så brukar jag säga: - Det får du lära dig i skolan! Punkt.

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, det är ju underbart med dotterns kommentarer:)
kram Lallis

Cina sa...

Det är skönt att vara nöjd i stunden! Hoppas ni haft en trevlig vistelse i stugan!
Och ja, ungar är härliga med sina kommentarer!