söndag 17 maj 2009

Jag kan inte annat än att le åt bedrövelsen....

Tja vad ska jag säga...
Kan inte annat än le åt det jag skrev om igår kväll...
Här ska ni minsann få höra hur "spännande" denna natt har varit...

Hade precis somnat runt 00.30 tiden när jag väcktes abrupt av att dottern på 7,5 år stod å kräktes i handfatet...
Men det är konstigt ändå hur hjärnan fungerar för i allt äckel så hann jag tänka att ja ha är det så här det kommer att vara om några år när hon är tonåring å kunde faktiskt le lite grann mitt i allt...
Jag är otroligt kräsmagad då det kommer till just spya.
Har inga problem med kakka-bajs men spya..... Nää fyyy faaannnn..... Äckligt är bara förnamnet!
Så så mycket för att barnen skulle sova ensamma inatt....
Mannen fick ta hand om dottern, vilket jag tyckte kändes helt ok då det nästan alltid är jag som tar hand om sjuka barn på natten, själv gick jag in å la mej hos sonen....
Sista gången som jag var upp å vaken var kl 03,30 så gissa hur pigg å framförallt glad jag var när sonen vaknade kl 07,00 å skulle ha sällskap i vardagsrummet....

Så himla spännande har min natt varit... Hoppas dock på en mycket lugnare dag.
Solen skiner så det finns hopp om livet... *ler*

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

ooops! Vilken natt, hoppas dagen blev bättre. Kram Eva.

Ingela la la sa...

Jag håller med dig! Äckligt, jag är oxå kräsmage, även på kackadelen... Tur man är gift, annars hade jag väl fått införskaffa en högtryckstvätt..

Hoppas dagen blev bättre =)

Kram

Tess sa...

Spyer är allt annat än trevligt! Men man får liksom tyvärr bita ihop ibland. Ganska besviken på min 16 åring som kommer hem lite rund under fötterna ibland och alltid lyckas spy ner halva huset. Då är men inte så himla happy över huvudtaget!!
Hoppas du fick en bättre dag.
Kram T

2BarnsMamman sa...

Tack för titten :)

Usch vilken jobbig natt! Hoppas det är bättre nu!