torsdag 14 maj 2009

I fredags kväll nattade jag en 4-åring....

I lördags morse vaknade en 5-åring....
Hmm.... Aningens sentemental blir jag när jag tänker på hur snabbt tiden går!
Shit alltså!
Tycker inte att det känns som så himla länge sedan som jag satt så här i soffan å knappt tog mej upp för egen maskin...
Foto: Privat 2004-05-07
Två dagar efter denna bild togs föddes vår alldeles underbara son.
Foto: Privat
Å så var detta "monster" i tidningen i lördags... *ler*
Foto: Privat
Men vart har tiden och åren tagit vägen?
Ja jag hänger då rakt inte med!
Min alldeles lilla gulle plutt plutt får snart inte plats i knät i soffan till Bolibompa....
Men om jag vill ha en tredje blir svaret: TACK MEN NEJ TACK!
Utan tvekan dessutom!
Hade två veckor i januari då jag bara var så sjukt sugen på ett tredje barn så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen....
Men det vara bara under två veckor! Varken förr eller senare har jag känt detta sug...
Knepigt men så är det!

I helgen har vi dock firat vår kille som har fyllt hela handen i dagarna två!
I lördags var det "vuxen-kalas" för släkten, till det bjöds det på tårtorna tre....
En stor smörgåstårta som jag fick recept på av en kollega då jag jobbade på Radisson SAS.... Super god med tre olika "röror" i....
Kolla:
Foto: Privat
Alltså den är så sjukt gooood!!! (Blygsam som jag är...)
Foto: Privat
Sedan var det "vanlig" tårta!
Dottern gillar inte tårta så till hennes kalas brukar det alltid bli marängswisch men till sonens då får jag verkligen leva ut mina "fantasier"... *ler*
Kan väl lätt påstå att temat för tårtorna i år var racing....
Kolla:
Foto: Privat
Foto: Privat
Foto: Privat
Foto:Privat
Nej nu får det vara nog för nu... Tanken är att jag ska lägga ut bilder från söndagens barnkalas oxå....
Mu för nu ;)

9 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Så sa jag också efter de första två men maken tajatade och tajatade och så blev de tre...Själv fick jag ett litet infall en kväll då den yngsta var just 5, och tänk det räckte för att de skulle bli fyra...
Nu tänker jag aldrig säga aldrig utan hotar den äldsta (snart 21) med att om det inte blir barnbarn snart så blir det en lilla syster;-)
Hälsar
/Malin

Ingela la la sa...

Det där såg verkligen gott ut!

Tiden går fort.. Cool kille du har där hemma ;)

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till den lyckliga *hela handen* pojken. uja vad tar tiden vägen?
Tårtorna ser hel smarriga ut.
Ha det gott Marie:)

Vardags-mirakel sa...

Härliga bilder! Tänk vad åren går fort, man ser det på barnen...ha det bra, kram Eva.

Carolin Mann. sa...

Jag kan intyga att smörgåstårtan var gudomligt god :) Tog tillochmed 2 bitar, den vanliga tårtan var oxå jätte god =)!!

Carolin Mann. sa...

Btw så vill jag ha receptet, för min älskade Hanna som är ute och reser vill ha smörgåstårta när hon kommer hem, och då ska hon få det.. :)

2BarnsMamman sa...

Kikar in för första gången och lämnar en liten hälsning... Visst går tiden fort man har småttingar, som snabbt blir större :) Vilka härliga tårtor!

Tess sa...

Underbara bilder!
Ha det så gott och grattis till födelsdagsbarnet.
Kram T

Cina sa...

Hej!
Första gången här hos dig! Vilka fina bilder!
Ja, det går fort med barnen! Tänk att fylla "hel hand". Härligt!