onsdag 17 juni 2009

F'låt....

Ja jag vet... Jag har inte skrivit något på jäääättteeee lääääänge.....
Skämmes!!!!
Men vad ska jag säga då?
Jag är trött!
Har varit sjukligt trött dom senaste veckorna men känner nu att jag sakta men säkert börjar komma igen!
Härligt va?!

Mannen har varit på mej flera gånger då jag inte har skrivit något på bloggen *ler*
Han har sagt flera gånger när någon av barna har sagt eller gjort något dumt att nu går världen miste om detta då du vägrar å skriva på bloggen... *skrattar*
Som att inte andra har egna barn å hundar å knas i livet som gör att man så här i efterhand kan skratta gott?!

Ja men idag har jag då satt mej framför datorn...
Hmm... Vad ska jag skriva om då?
Sist jag skrev var vi i Vemdalen å skulle eller hade varit på 40-års fest!
Helt sagolikt var det i alla fall, barna var med å de hade super kul å det var fantastiskt roligt att vara iväg som familj trots att vi var lite trötta jag å Mannen.
Är inte van vid en massa människor å fest å så... *ler*

Kristina, 25-åringen som konstigt nog hade 40-års fest, fick till vår stora glädje två killingar av sina svärföräldrar å svågrar med familjer å det diggade jag fet!!!!
Kan tillägga att Kristina å hennes man Tomas är "hobby-bönder" så utrymme finns!
Coolt va?! Här kom vi med en sketen Champanje-flaska å så får hon två killingar, eller getingar som jag kallar dom... *ler*
Däremot fick hon en bukett med blomfrön av mej... Visste att skulle jag köpa blommor här i Östersund, transportera till Vemdalen för att ges bort dagen efter skulle de inte vara så snygg så jag samlade på mej en hel hög med förpåsar, bad tjejen i blomsterbutiken att slå in dom som en bukett å så får Kristina plantera blommorna själv!
Bra tips va?!
Kan hon ju njuta hela sommaren kanske?!

Annars har livet gått sin sakta gång framåt.
Här i Ås, byn som vi bor i, har vi haft en otroligt tragisk olycka med hästar och tonårsryttare samt bil involverade. Usch.... Livet känns så ömtåligt ibland!
En fruktansvärd olycka var det vilket gör att jag faktiskt är ganska glad att dottern valde bort ridningen!
Håller alla tummar å tår jag har för att det kommer att gå bra med flickan som blev mest skadad!
Kanske ni där ute oxå kan sända en extra tanke ikväll? Har ju själv börjat inse vad tankens kraft kan göra för människan!

Nehee.... Köpte en ny bok idag å är redan "såld" så nu ska jag krypa ner i favvo soffan ev. med en god kopp teeee å bara njuta!

Tyvärr måste jag nog erkänna att jag faktiskt har saknat skrivandet å läsande av andra bloggar lite... Men säg det inte högt så Mannen å svärmor hör det bara... *blink blink*

Kram på Er å Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Malina sa...

Du är förlåten Mimmsan. Roligt att läsa lite av dina härliga inlägg! Kram!

Angelica E sa...

Man kan ju inte vara på topp jämnt ;D Skönt att höra att allt är kanon ialla fall!

Söta drömmar!

Angelica