måndag 29 juni 2009

Besök av familjen bosatt i Sthlm samt ett besök av diselmannen....

I fredags kom min svåger med familj på besök här hos oss i Östersund!
De bor till vardags i Sthlm men är i Vemdalen på semester!
De hade med sej deras fantastiska lilla prinsessa Leah som blir ett år i höst!
Otroligt vackert barn!
Oj att man kan bli så upp över öronen förälskad i ett litet barn.
Jo jag vet att man blir förälskad i barn.
Själv har jag 4 barn som jag är tok-galen i! Minst!!!!
2 egna å 2 bonusbarn som min bästa vän är moder till å som har mage att bosätta sej så långt bort som Göteborg!!!!

Men denna lilla prinsessa bara klev in i mitt hjärta på en gång med sina otroligt vackra ögon!

Vi hade en super mysig fredagskväll med gott å dricka, bra väder å snälla barn!
Super härligt sällskap att avsluta veckan med!!!!!
Tack för en jätte trevlig kväll!!!!
Detta resulterade dock i att diselmannen kom på besök.... But why????

En fråga rörande svågrar....
Jag är lite förvirrad i detta när det kommer till att man kallar varandra svåger å svägerska....
Förrvirringen till detta är att när mina föräldrar delade på sej så envisas min far å min morbror att fortsätta att kalla varandra för svågrar....???
Inte kan dom väl vara svågrar när min far väljer bort min mor å sedan flyttar ihop med en annan kvinna?
Låter inte detta lite märkligt så säg?
Detta har även fått mej att fundera på det här med syskonkärlek.
Då jag är ensamt barn själv har jag ju ingen egen erfarenhet på detta ämne men är det inte lite märkligt hur en bror kan fortsätta att umgås flitigt om inte än flitigare med ens ex.svåger och hans nya kvinna efter skilsmässan å bara har kontakt med sin syster då han måste????
Tycker kanske att blod borde vara tjockare än vatten men vad vet jag????

Oj det har hänt mycket här i helgen vill jag lova!
Först besök av denna härliga stockholms-familj, på lördagen var dottern bortbjuden på kalas, hennes första killkalas, det ni....
På lördagkvällen intogs en god, trevlig och tokrolig middag hos familjen Eva å Magnus vilket i sin tur resulterade i ett besök av diselmannen igen på natten.... Snacka om att Mann är orutinerad!
Fattar inte att diselmannen inte har något bättre för sej på nätterna än att hålla på å förpesta världen för en annan....
På söndagen var sonen bortbjuden på kalas, dottern hos en kompis å Mannen var iväg så där satt jag å hunden i vår ensamhet å njöt!!!!!!!

Vi har verkligen haft en toppen helg här hemma!!!!
Hoppas alla andra har haft det oxå!

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Angelica sa...

Lät ju härligt och det verkar som om du njuter för fullt, om man inte räknar Herr Diesel då ;D

Ha nu en fortsatt ljuvlig vecka och njut av det vackra sommarvådret!

Kramar

Angelica

Carolin Mann. sa...

Massa kärlek

Sjabbig men chic sa...

Ja men livet är lite knepigt och jag tror att det spelar ingen roll om det är blod eller vatten eller ens oboy så länge man tycker om varandra.;)
Det låter som att ni har haft det riktigt trevligt.

Kram Lisa

Tine m fam sa...

Hej Mamma Mu..

Det var fint skrivet :-)

det var en kanon mysig kväll tycker vi i sthlm.

Kramar Tine Fredrik och Prinsessan :-)

Ni får se till att komma på leah´s kalas...!