tisdag 23 juni 2009

Skrikarg å fotbollsmorsa?

Dottern var ordentligt skrikarg igår kväll när hon gick å lade sej så jag och sonen fick en alldeles egen liten stund med bokläsning som under omständigheterna var riktigt mysig!
Dottern vaknade imorse å var ordentligt skrikarg... Hmmm denna förpubertet knäcker mej!!!!
För själv var jag aaaallllllddddriiiiiggg så.... *ler*
Men på tal om denna skrikarga dotter så har jag ju alldeles glömt att tala om att jag har minsann blivit "fotbollsmorsa"....
Dottern har som jag har nämnt tidigare börjat spela fotboll i ett mixat lag, hon var först ensam tjej men nu är dom 4st som spelar med killarna!
Tycker att dottern är störtskön i sin förklaring till varför hon inte vill spela med tjejerna, " det blir så tjafsigt då"... *mammas kicka!!!!*
Men lördagen efter skolavslutningen gick i alla fall dotterns första "Cup" å till vår stora glädje var första matchen emot Vemdalen!!!!
Mannen kommer från Vemdalen så det blev genast en massa prestige i detta *ler*.
Snabbt som ögat ringde han till dotterns Gudfar Pär eller Gufar som dottern har kallat honom hela livet, Pär har en son som är född samma år å tänk hur roligt det skulle vara om de fick möta varandra i dotterns absolut första match!!!!
Jo jo minsann så blev det!!!!

Väl på plats fick jag höra av Annika, Pär fru att deras son Anton dagen till ära hade bytt lag bara för att få möta vår tjej...
Blev ju så där lite lagom kaxig å önskade Vemdalen lycka till men nu skulle dom ju ändå få möta ett lag från den stora staden.... *skrattar*
Har tidigare varit ganska avigt inställd till fotboll, går för långsamt, saknar motorer som vrålar osv... Min mamma har en egen teori, ge alla varsin fotboll å så ska de lyckas hålla reda på den under en match, ja då är det tävling... *skrattar*

Ja jag kan ju bara erkänna att jag är besegrad, lika besegrad som laget Vemdalen blev *asg*
Men jag måste nämna hur fantastiskt duktig Anton var! Tydligen var även deras lag mixat men då med åldrarna så alla var inte -01:or som våra var å självklart kan det då bli svårt å slå ett så taggat lag som vårat...
Jag hade skitkul i regnet å vrålet från motorer saknades inte en sekund då jag stod för vrålet själv!
Efter matchen gick jag kaxigt fram till Pär å Annika, räckte fram näven å tackade för en god match.... *ler*
Snabbt som ögat hade Pär brytit ner mej på marken å där fick jag ligga.... *tok skrattar*

Ytterligare en match spelades å den vann vårt lilla mixade lag oxå så i segeryran lyckades jag med bedriften att ta på mej att vara fikaansvarig...
Hmm... Någon som har en aning om vad detta innebär????

Toppen dag till ER alla!

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Härligt med barn! Nästan jämt;-) Kul att du blivit fotbollsmorsa, här är det karate som gäller för våra döttrar. Tycker det är häftigt :-)Ha det bra, kram Eva

Carolin Mann. sa...

Det innebär att du ska setill att det finns fika till varje match :D

Maja är faster upp i dan .. guud jag är så stolt att hon har börja med fotboll.. min tjej de"