lördag 20 juni 2009

Tripp Tropp med Daim i.....

Gårdagen var verkligen super trevlig!
Vi var inne hos våra kära grannar, jag hade med mej en sommartårta som uppskattades!
Barna kom inte i säng förrän 22.30 å jag kan hälsa att jag var inte långt efter.... *ler*

Vaknade 08.00 av att jag var pigg?!
Ovanlig känsla som småbarnsförälder men härligt var det i alla fall!
Efter att ha legat kvar i sängen å unnat mej lyxen av att dra mej smög jag ner till Doris som blir lika glad att se en oavsett hur länge eller hur kort tid man har varit borta...

Döm om min förvåning när jag fick en hel halvtimme ensam i soffan med en god bok, en god kopp te å bara njuta innan sonen kom ner så där härligt sömnvarm å gosig.
Mannen kom ner strax innan 10 å dottern gick jag upp å väckte vid 10 tiden!

Känner hur det börjar å vända mot bättre tider då barnen tidigare har vaknat supertidigt när dom har fått vara uppe längre.
De har inte insett skönheten med sovmorgon... Men nu kanske det har börjat lossna!

I skrivande stund pågår en fotbollsmatch bakom mej i vardagsrummet som gäller liv eller död...
Liv eller död för mina blommor i alla fall!
Har fått en jätte fin orkidé av min bästis Christine som nu lever lite farligt i stundens hetta....

Dottern tycker att vi idag ska ta cyklarna å bika ner till Macken för att köpa glass....
Mitt svar till henne var: "Men vi har ju glass hemma" (Kände hur latmasken slog till med storsläggan...)
Svaret jag fick var: "Ja men Mamma jag vill ha en sån där typ Tripp Tropp med Daim i...."

Hmm jaha????
Hon vet att jag fullkomligt älskar Tipp Topp å hon själv är väldigt förtjust i en Daimstrut så varför inte kombinera dessa två?

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: