söndag 21 juni 2009

Geocaching

Jag har Geo cachat idag...
Någon mer än jag som inte har en aning om vad det är?

Jo sörr ni....
Mannen är som tidigare nämnt en pryl-bög, lever efter mottot " Den som har mest prylar när han dör vinner".... Å givetvis har han minst en GPS.
Denna har nu fått ett nytt användningsområde
Ja nytt för mej i alla fall.
Tydligen finns det något som heter Geocaching?!
Hur det fungerar vet jag inte riktigt men vi har hela familjen inkl hunden idag varit på skattjakt!

Första turen gick till Rödön där vi tittade på "Dinosaurie-spår", "Dinosaurie-bajs" till sonens stora lycka... Väl där hade någon gömt en liten "skatt" som man skulle hitta med hjälp av koordinaterna i GPS:en.
Det hela går ut på att man ska skriva i ett litet block att man har varit där, vill man får man gärna ta en av "skatterna" för att då lägga ner något nytt i burken.
Vi passade även på att fika på Rödön när vi ändå var där!
Vi har verkligen haft världens bästa väder idag!!!!
Sedan for vi vidare mot Dvärsätt....
Väl där hoppade vi ur bilen å efter en stunds letande kom en bil till....
Ur kliver en man, en stilig sådan, med en GPS hängande runt halsen i ett sånt där senilsnöre å det var då det slog mej hur jävla muppigt detta är!
Han letade således oxå efter samma skatt!
Men han hade en egen liten skatt i bilen!
En Dansk/Svensk gårdshund på 9 veckor vid namn Kaxi *ler*
Men hur söt var inte den då?????
Gissa om jag smälte som smör i solsken?!

Han presenterade sej för Mannen som Nisse P å när Mannen sa det i bilen på väg mot skatt nr 3 började jag tok skratta!
"Hur faan kan man på fullaste allvar kalla sej för Nisse P" sa jag....
"Vaddåra?" undrade Mannen.
"Ja men det fattar du väl själv... Nisse P" säger jag mitt i skrattet.... Karl måste ju ha drivit med oss.
Mannen fattar fortfarande inte vad som är så roligt...
"Men fattar du ingenting", säger jag...
"Har du aldrig hört om Nisse P????"
"Ehhh.... Nej!" svarar Mannen som inte alls förstår det roliga.....
"Ja men prova å säg Nisse P fort flera gånger efter varandra... Vad blir det då??", fnissar jag....

Å för er alla där ute kan ni ju prova själva... *ler*

God natt!
Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Malina sa...

Är det här på riktigt alltså, inte bara ni som lagt ut ngt för att förgylla en söndag som denna??? Hälsa Nisse P om du träffar honom någe mer...*asg*

Kram!

Sjabbig men chic sa...

Ja, jag provar och provar. Funkar det bara med Nisse P? kan Kalle B gå också? Kapten Krok, han behövde minsann ingen GPS för att hitta skatten, det är väldigt andra tider nu, han skulle förmodligen vända sig i graven. För han har väl funnits?

Kram Lisa

Inas sa...

Hej Du!
Ni verkar ha haft kul i alla fall. Ha en trevlig vecka goa kramar Ina