torsdag 18 juni 2009

Trädgårdsexpert... Jag?! Jajemensan!

Jo då visst är jag världens bästa trädgårdsexpert! I soffan i alla fall....
Har idag varit ute och rensat i mitt patetiska försök till rabatt på framsidan, nått som jag i alla fall är utomordentligt duktig på att få till är tydligen klöver för det frodas som aldrig förr i rabatten å för att inte tala om all mossa i gräsmattan....

Jo då visst är man en expert på trädgård!
Har idag gett mej på något som jag har döpt om till ångesthögen (Läs: baksidan)....
En jävla skit hög helt enkelt....
När vi flyttade in augusti -04 hade vi en skogstomt på baksidan, ett år senare hade dom flesta av träden tagits ner å då insåg vi att detta arbete klarade vi inte på egen hand...
Kontakt med ägare av liten grävare gjordes å ips vips hade vi bara tre trädstackare kvar på baksidan å en mastodant hög.... Å som att inte det var tillräckligt illa....
Jag hade i min enfald beställt en liten stuga som vi skulle göra grillhus av...
Mannen som byggde huset åt oss lovade att han kunde ha det hos sej under ett år eller hur det nu var... Men givetvis fick han platsbrist mitt i allt å då hamnade stugan på ångesthögen å där står den idag... Utan golv å allt....

Så för några helger sedan togs beslutet!
Stugan ska isoleras å göras om till varmbonat förråd, runt stugan hade vi tänkt å bygga en stenmur men med tanke på att det är minst 16 meter på längden å minst en meter högt å priset på sten är ganska högt så slogs den idén ur sinnet....
Så nu är det alltså bestämt att det blir någon form av slänt upp till stugan, givetvis ska en trapp dit men ändå....
Så idag har jag ägnat min tid till att försöka plana ut marken framför ångesthögen...
Detta har självklart resulterat i ett par trasiga blåsor i händerna, en värkande höft men va faan jag är nöjd med dagen!!!!!

Mu för nu ;)

6 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vilket jobb!!
Klart du är trädgårdsexpert... eller på väg att bli i varje fall. Fast klöver och mossa är ju oxå grönska så jag tycker nog ändå att du redan är expert!

Trevlig midsommar!

Kram Ingela

A home far away sa...

Ha en fin midsommar!!



Ha en fin helg
Kram Gunilla från Singapore

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej trädgårdsexperten ja klöver ska man ha det är fint i gräsmattan och mjuk att gå på blir den också.
Vilket slit du har ägnat dagen åt, men vad skönt att du är nöjd med den.
Skön och trevlig midsommar, kram Marie:)

Sjabbig men chic sa...

Ja, alltid är det en massa projekt. Jag önskar dig en riktigt härlig midsommar och bry dig inte om trädgården du det är ändå för kallt för att vara ute.

Kram Lisa

Malina sa...

Trevlig helg Mimmi, krama om familjen!

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt skön midsommar, vännen:)
Kram Lallis